بسیج تمام امکانات رسانه‌ای حزب‌الله لبنان برای بدنام کردن خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی

حزب‌الله لبنان تمامی امکانات رسانه‌ای خود را به کار گرفته است تا خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی را بدنام کند و واقعیت‌ها در ایران را وارونه نشان دهد.

در آخرین اقدام، این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان مدارس المهدی وابسته به خود را به تجمع برای حمایت از جمهوری اسلامی در برابر آن‌چه توطئه‌های غرب توصیف کرد، فرا خواند.

در ماه‌های گذشته، فعالان لبنانی، ویدیویی از کودکان مدارس المهدی، وابسته به حزب‌الله را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در آن، دانش‌آموزان عکس‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی را حمل می‌کردند و سرود «ما عاشق ولایتیم» می‌خواندند.

این اتفاق در جریان خیزش سراسری اخیر مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر تکرار شد و کودکان این مدرسه‌ها، برای نشان دادن «اطاعت از ولایت فقیه» به کار برده شدند.

بر اساس اطلاعات سایت «المدن»، این مدارس شاهد انجام مراسمی در محکومیت – به گفته حزب‌الله – «توطئه غرب علیه جمهوری اسلامی و “دستاوردهای” آن» در محوطه مدارس بود.

آن‌ها همچنین سرودهایی در حمایت از ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و دختران پیرو ولایت فقیه خواندند.

گفتنی است تعداد «مدارس المهدی» که به وسیله حزب‌الله تاسیس شد، اکنون به ۱۵ مدرسه می‌رسد. این مدرسه‌ها نقش بزرگی در رواج گرایش‌های دینی و فرهنگی مورد نظر حزب‌الله و جمهوری اسلامی در میان دانش‌آموزان شیعه لبنان دارند.

شاید بهترین مثال در این زمینه، امتحانات این مدارس باشد که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس به دست آمریکا، سولاتی درباره او در آن‌ها گنجانده شدند.

امروز اما به گفته این سایت تحلیلی لبنانی، این مدارس تلاش می‌کنند واقعیت اعتراضات مردم ایران را وارونه نشان دهند، آن را به توطئه‌های غرب نسبت دهند و دانشجویان را به پای‌بندی به ارزش‌های ولایت فقیه تشویق کنند.