آمریکا: سیاست‌های ایران را در دولت روحانی زیر نظر داریم.. به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

رکس تیلرسون

دبی-العربیه.نت فارسی

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه 21 مه در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی گفت که کشورش سیاست‌های ایران را در سایه دولت جدید به ریاست حسن روحانی، زیر نظر خواهد گرفت.

تیلرسون در این کنفرانس خبری تاکید کرد که جنگ علیه تروریسیم، ارتباطی با ادیان، مذاهب و نژادها ندارد.

او یادآور شد که ایران، به دخالت‌های خود در یمن، عراق و سوریه ادامه می‌دهد و همچنان از حزب‌الله پشتیبانی می‌کند. او تاکید کرد که واشینگتن به اعمال تحریم‌های ایران، ادامه می‌دهد.

این کنفرانس خبری پس از اختتام کنفرانس سران اسلامی-آمریکایی به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، برگزار شد. در این کنفرانس، سران حدود 55 کشور عربی و اسلامی شرکت کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ایران باید به پرداخت حقوق به شبه‌نظامیان در کشورهای منطقه پایان دهد، مناطقی که به فعالیت‌های خود برای چیره شده در منطقه ادامه می‌دهد». او تاکید کرد که ایران باید به پشتیبانی از تروریسم و دخالت در امور داخلی همسایگانش پایان دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «امیدواریم مسلمانان برای درک نگرانی‌های مردم آمریکا، تلاش کنند».

از سویی الجبیر گفت: «هرکس بی گناهی را بکشد، تروریست است». او افزود: «به وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا اعتماد داریم و از تلاش‌هایش برای محقق کردن صلح، حمایت می‌کنیم».

الجبیر تاکید کرد که ریاض، تلاش‌های تراپ را ارج می‌دهد و به دنبال همکاری با او در همه زمینه‌ها است. او یادآور شد که جهان با جنگ فرهنگ‌ها روبرو نیست بلکه جنگی میان خیر و شر است و «این کنفرانس گامی نخست در مسیر همکاری گروهی علیه شر است». او تاکید کرد: «باید زیر پای نیروهای شر و تروریست‌ها را خالی کنیم».