حملات هوایی به «نفت‌کش‌های ایرانی» در مرز عراق و سوریه

خبرگزاری‌های ایرانی از حملات هوایی به کامیون‌های حامل سوخت ایرانی در نقطه مرزی «القائم» میان عراق و سوریه خبر دادند.

خبرگزاری «صابرین نیوز» گزارش داد در حمله شامگاه سه‌شنبه 17 آبان «پهپادهای آمریکایی» به کاروان نفت‌کش‌های ایرانی در مرز عراق و سوریه که حامل سوخت به لبنان بودند، دست کم‌ 25 نفر کشته شدند.صابرین نیوز وابسته به گروه حشدالشعبی، از کشته شدن ۲۵ شبه‌نظامی وابسته به ایران و زخمی شدن ٢١ نفر دیگر در آنچه که حمله جنگنده‌های آمریکایی به یک کاروان لجستیک در منطقه مرزی عراق و سوریه عنوان کرده، خبر داد.

به نوشته صابرین نیوز، این حمله در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم صورت گرفت و هدف آن محموله سوخت ایران برای لبنان بوده است.

از سوی دیگر، کانال دیرالزور ۲۴ نیز گزارش داد هواپیماهای جنگنده ناشناس به یک سایت متعلق به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر ابوکمال در شرق سوریه حمله کردند.

ماه گذشته، ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان، گفت سوختی که این کشور از ایران می‌گیرد به منزله هدیه به لبنان بوده و رایگان است.

موضوع ارسال سوخت مجانی از ایران به لبنان در ماه‌های اخیر و پس از تاکید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله بر آمادگی تهران برای انجام این کار، بخش گسترده‌ای از گزارش‌ها، اخبار رسانه‌ها و نشریات لبنانی را به خود اختصاص داده است.

این خبرگزاری افزود که کشته‌شده‌ها از نیروهای مرزبانی عراق و سوریه و رانندگان تریلرهای نفت‌کش بودند.با این حال صابرین‌ نیوز در خبری دیگر اعلام کرد، یک مقام نظامی آمریکایی گفته که آمریکا در این حمله نقش نداشته و در حال تحقیق درباره آن است.

همزمان، یک مقام ارشد دولت آمریکا در پاسخ «بی‌بی‌سی فارسی» ادعای منابع عراقی مبنی بر «حمله پهپادی به کامیون‌های حاوی سوخت» در مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد اما وقوع انفجارهایی در این منطقه را تایید کرده و گفته در حال تحقیق در این باره است.

خبرگزاری «ایرنا»، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی هم از صدای دست‌کم چهار انفجار در مرز القائم عراق خبر داد و گفت که برخی «مواضع نیروهای مقاومت» در این نقطه مورد حمله «پهپادی» قرار گرفته است.

ایرنا به نقل از برخی «منابع عراقی» مدعی شد که این حملات توسط «اسرائیل» انجام گرفته است.

شبکه «العالم» هم به نقل از منابع عراقی گزارش داد که «هواپیمای ائتلاف آمریکا» یک کاروان لجستیک را در منطقه مرزی عراق و سوریه مورد حمله قرار داده است.

هنوز مقامات عراق و سوریه درباره این حمله موضع رسمی اعلام نکردند.