رابرت مالی: اقدامات آمریکا مقابل نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه سه مقام جمهوری اسلامی، تأکید کرد که واشینگتن به اقدامات خود برای پاسخگو کردن افرادی که به نقض حقوق بشر در ایران می‌پردازند، ادامه خواهد داد.

به گفته مالی، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی سنندج، حسن عسگری، فرماندار سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده «قرارگاه حمزه» که چهارشنبه 2 آذر به وقت محلی توسط واشینگتن تحریم شدند، نقش کلیدی در تشدید سرکوب‌ها در مناطق کردنشین ایران دارند.

مالی در توییتی تأکید کرد، علیرضا مرادی علاوه بر این‌که مشوق استفاده از خشونت علیه معترضان است، در اعتراضات آبان 98 سنندج نیز دستور استفاده از خشونت‌ مرگ‌آور علیه مردم را صادر کرده بود.برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم روز چهارشنبه 2 آذر گفت: «رژیم ایران طبق گزارش‌ها، کودکانی را که به خیابان‌ها آمده‌اند تا آینده‌ای بهتر را مطالبه کنند، هدف قرار داده و آن‌ها را به ضرب گلوله می‌کشد. خشونتی که در ایران علیه معترضان از جمله اخیرا در مهاباد انجام می‌شود، باید متوقف شود.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حالی این افراد را به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان و کشتار آن‌ها تحریم کرده که قرار است شورای حقوق‌بشر سازمان ملل نیز روز پنج‌شنبه نشست ویژه ای درباره وضعیت «رو به وخامت» حقوق‌بشر در ایران برگزار کند.

بنا بر گزارش‌ سازمان حقوق بشری «هنگاو» در یک هفته منتهی به روز دوشنبه 30 آبان‌ماه، دست‌کم ‌42 نفر از شهروندان کُرد به دست نیروهای سرکوب‌ رژیم جمهوری اسلامی در شهرهای شمال‌غرب و غرب ایران کشته