تداوم اعتراضات ضد‌حکومتی در ایران و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی

در حالی‌که کشتار و اعمال خشونت مرگبار رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد را بر آن داشت تا با تصویب قطعنامه‌ای‌ کمیته‌‌ حقیقت‌یاب مستقلی را برای بررسی نقض گسترده حقوق بشر در این کشور تشکیل دهد ده‌ها شهر ایران همچنان شاهد حضور گسترده معترضان ضد‌حکومتی در خیابان‌ها و تشدید اعتراضات بوده است.

در ویدیوهایی که از شامگاه پنج‌شنبه سوم آذر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شهرهای زرین‌شهر در استان اصفهان، شهر اصفهان، همدان، ارومیه و محلات مختلف تهران از جمله میدان تجریش، ستارخان، مشیریه در جنوب شرق و خیابان درختی در کرج صحنه اعتراضات شهروندان و درگیری آن‌ها با نیروهای سرکوب‌ بوده است.

این تجمعات در پاسخ به فراخوان‌ها برای حضور و برگزاری تجمعات اعتراضی در همراهی و حمایت از مردم کُردستان بود که طی یک هفته اخیر به شدت سرکوب شده ولی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

در شهر کرج معترضان خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه سوم آذر، با برگزاری تظاهرات در خیابان درختی، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

همچنین ویدیوهایی که از محلات مختلف تهران منتشر شده، نشان می‌دهد که معترضان خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی از جمله در میدان تجریش تجمع و تظاهرات کرده و شعارهای انقلابی سر دادند.

همچنین نیروهای یگان ویژه انتظامی به معترضان خواهان سرنگونی نظام در مشیریه تهران حمله کردند.

در اصفهان نیز معترضان در همگامی با خیزش انقلابی ایرانیان، ندای «آزادی آزادی آزادی» سر دادند و در همدان خیابان‌های این شهر صحنه تظاهرات و شعار و اعتراض علیه خشونت و کشتار مردم توسط دستگاههای سرکوب رژیم بود.

نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران
اعتراضات در ایران در حالی شدت گرفته است که در ژنو نشست ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درباره سرکوب مرگ‌بار معترضان در ایران برگزار شد.

در این نشست، 25 کشور عضو شورای حقوق بشر، همصدا با هم علیه سیاست سرکوب و کشتار معترضان در ایران اقدام کرده و در قطعنامه‌ای خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یابی شدند تا موارد نقض حقوق بشر معترضان و زنان و دختران ایران را ثبت و گزارش کند.

همزمان، آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در توئیتی از پشتیبانی دولت آلمان از معترضان ایرانی خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت که تلاش‌های دولت آمریکا برای اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد ادامه دارد.