سی‌بی‌سی: عوامل جمهوری اسلامی تعقیب و آزار ایرانیان کانادا را تشدید کرده‌اند

شبکه سی‌بی‌سی کانادا گزارش داد تعداد فزاینده‌ای از ایرانیان ساکن کانادا ابراز نگرانی کرده‌اند که وابستگان جمهوری اسلامی آنها را تهدید کرده، تحت نظر قرار داده و حتی پس از تظاهرات در شهرهای کانادا آنها را تا مقابل خانه‌هایشان تعقیب کرده‌اند.

طبق این گزارش، کنشگران ایرانی-کانادایی که مورد تهدید قرار گرفته‌اند می‌گویند، این تهدیدها را به پلیس کانادا گزارش کرده‌اند، اما پلیس به آنها پاسخی نداده است.

شهروندان ایرانی-کانادایی که از سوی عوامل جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفته‌اند، به سی‌بی‌سی گفته‌اند برداشت آنها این است که دولت کانادا این تهدیدها را جدی نمی‌گیرد.

طبق این گزارش، عوامل جمهوری اسلامی از طریق پیامک‌هایی به زبان فارسی و انگلیسی، تماس با شماره تلفن شخصی و حضور در دفاتر این شهروندان، به تهدید آنها پرداخته‌اند.

در این پیام‌های تهدیدآمیز، از شهروندان ایرانی-کانادایی خواسته شده انتشار مطلب درباره خیزش انقلابی در ایران را در فضای مجازی فورا متوقف کنند.

سرویس اطلاعات امنیتی کانادا هفته گذشته تایید کرده بود که در حال تحقیق درباره چند تهدید جانی علیه شهروندان این کشور از سوی عوامل جمهوری اسلامی است.

از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران، کنشگران و ایرانیان ساکن کانادا در شهرهای مختلف این کشور هر هفته تجمعات و تظاهرات بسیار گسترده‌ای در همبستگی با مردم ایران برگزار کرده‌اند.

در همین حال، بسیاری از کنشگران ایرانی-کانادایی در حال تهیه فهرست‌های مختلفی از وابستگان به جمهوری اسلامی ساکن این کشور برای ارائه به نهادهای امنیتی کانادا هستند.

در همین راستا، تیمی از وکلا در کانادا در هماهنگی با گروهی از وکلا در ایران و آمریکا با راه‌اندازی کارزاری در حال شناسایی و اقدام علیه وابستگان به جمهوری اسلامی در کانادا هستند. هدف این کارزار اخراج اعضای غیرشهروند سپاه، بسیج و گشت ارشاد از کانادا و برخورد با شهروندان کانادایی است که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند.

رامین ژوبین، عضو تیم وکلای این کارزار، گفت در این اقدام که با حمایت کنشگران از طیف‌های مختلف سیاسی در جریان است، تا کنون بیش از ۶۰ پرونده در حال بررسی هستند و برخی از آنان نیز به مرحله اجرایی رسیده‌اند.