فایل صوتی جانشین سازمان بسیج؛ نیروهای سرکوب خسته شده و اعتراضات ادامه دارد

یکی از حاضران در این جلسه با اشاره به خستگی نیروهای امنیتی می‌گوید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور، نیز گفته که به نیروهای خود اعلام کنید:« یک وقت خود را نبازید.»فایل صوتی به دست آمده از جلسه گروهی از مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت در نشستی با قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج، نشان می‌دهد نیروهای سرکوبگر خسته شده‌اند و اعتراضات و اعتصابات همچنان ادامه دارد.

تلوزیون «ایران اینترنشنال» با انتشار این فایل صوتی در گزارشی نوشت که این فایل را گروه هکری «بلک‌ریوارد» که از هک خبرگزاری فارس به دست آورده، در اختیار این شبکه قرار داد.

در فایل صوتی، مدیران رسانه‌های دولتی تاکید کردند که ۲۲ استان در روز ۲۴ آبان درگیر اعتصابات بازار شدند و میانگین تعطیلی بازار در این روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.در این جلسه با اشاره به تجمعات دانشجویان در ۶۲ دانشگاه و دانشکده و تحصن در ۱۱ دانشگاه گفته شد که ۱۲ مورد حمله به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و همچنین دفاتر امامان جمعه در بیرجند، کنگان و یاسوکند،علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار و نماینده سابق شهرستان گنبد حمله شده است.

در این جلسه یکی از فرماندهان بسیج می‌گوید که باید پایان اعتراضات اعلام شود اما فرد دیگری با خنده می‌گوید که اعتراضات همچنان ادامه دارد.خستگی نیروهای سرکوب‌گر
یکی از حاضران در این جلسه با اشاره به خستگی نیروهای امنیتی می‌گوید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور، نیز گفته که به نیروهای خود اعلام کنید:« یک وقت خود را نبازید.»

در این جلسه مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت خواستار افزایش حقوق نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی شده و می‌گویند: «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروهای ناجا نداریم. خسته شدند و خیلی ناراضی‌اند. به ویژه با این وضعیتی که سیستان پیش آمد.»

همکاری امنیتی قطر با جمهوری اسلامی در جام جهانی
در این فایل صوتی، فردی که به نظر می‌رسد قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج است، با اشاره به جزئیات همکاری امنیتی قطر با جمهوری اسلامی هم‌زمان با برگزاری جام جهانی در این کشور برای ممانعت از ورود ایرانیان معترض به ورزشگاه حین برگزاری مسابقات اشاره کرد.

به گفته جانشین سازمان بسیج، که شاخه‌ای از سپاه پاسداران است، تقریبا ۵۳۰۰ بلیت مسابقات جام جهانی توسط مخالفان جمهوری اسلامی خریده شده و بیش از ۵۰۰ بلیت را کسانی که در ایران «مشکلات جدی» دارند و اعضای شناخته‌شده سازمان مجاهدین خلق خریده‌اند.

بنا بر اظهارات قریشی، قطر با جمهوری اسلامی «خیلی هم مثبت برخورد کرده» و «قول داده» نام کسانی را مقامات ایران «اسم» می‌دهند و حضورشان را در آن جا «مضر» اعلام می‌کنند، «راه ندهد.»

او همچنین تأکید می‌کند که مقامات قطر پس از آن که به مقامات جمهوری اسلامی گفته‌اند اگر «مدارکی بدهید که بتوانیم بهانه بیاوریم»، به خبرنگاران ایران اینترنشنال ویزا نداده‌اند.

قریشی با اشاره به خرید ۲۲ هزار بلیت جام جهانی توسط ایرانی‌ها، گفت آنها «آدم‌های علیه‌السلام» نیستند و برای «عیش و نوش» به این رویداد ورزشی رفته‌اند.

جانشین فرمانده بسیج با اشاره به ضرورت مهار اعضای تیم ملی فوتبال ایران، گفت که مادر چند شهید را به اردوگاه تیم ملی بردند تا فضای تیم زمان اعزام «معنوی» بشود و با اهانت به علی دایی و خانواده‌اش، افزود: «هر چند آدم وقتی می‌بیند یکی مثلا علی دایی که در وجودش چیزی نمانده .»

اعلام عمومی «پایان اغتشاشات»
به گفته قاسم قریشی، موضوع دوم مطرح شده در آن جلسه این بود که «تصمیم‌گیری شد که اعلام عمومی کنیم پایان اغتشاشات را» و از عباراتی چون «اغتشاشات اخیر»، «فتنه سیاه»، «اغتشاشات مهر» و یا «اغتشاشات گذشته» نام برده بشود.

او تأکید کرد، «یک جوری بگوییم که آقا همه چی بر وفق مراد است» و «همه چیز تمام شده» است.

بنا بر این فایل صوتی، قرار شد که به اعتراضات سراسری ایران که پس از کشته شدن مهسا امینی در روز ۲۵ شهریور آغاز شد و تاکنون در تمام استان‌های ایران ادامه یافته، «لقب فتنه آمریکایی، صهیونیستی، سعودی سیاه» بدهند زیرا به گفته او «یک سری مردم ما با سعودی‌ها بیشتر خصومت دارند.»

یکی از افراد حاضر در جلسه، با اشاره به شدت گرفتن اعتراضات در روزهای ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ آبان، گفت، «منظورم این است که فتنه سیاه دوباره شروع شده است آخه!» و فردی دیگر که به نظر می‌رسد جانشین سپاه است نیز در حالی که می‌خندید گفت، «آره» ، «واقعیتش را حالا شما نباید اعلام کنید.»

مقایسه حسین رونقی با ستارخان
قاسم قریشی همچنین از برگزاری جلساتی در قالب «کمیته محتوای شورای امنیت» سخن گفت که در یکی از بحث‌های جدی آن مربوط به «حسین رونقی بود.»

او حسین رونقی را «از سلطنت‌طلب‌های بازداشتی» خواند و توضیح داد که حین بازداشت «متأسفانه همان لحظات اول پاهایش را شکستند» و پس از ۴۵ روز در حین اعتصاب غذا به بیمارستان دی انتقال یافت و «با آن توییتی که برادرش زد، تجمعی در مقابل بیمارستان دی» شکل گرفت و «بچه‌های واجا (وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی) منتقلش کردند به بیمارستان سینا. حتی علی دایی هم با ماشین حضور پیدا کرد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، دلیل حضور علی دایی در مقابل بیمارستان را «آذری» بودن حسین رونقی دانست و اضافه کرد: «حالا یک (کار) خوبی هم که کردند، حسین رونقی را فوری منتقلش کرده بودند از آن جا.»

او در این جلسه که در اواخر آبان برگزار شده، با اشاره به هم‌زمان شدن این موضوع با زمان حرکت تیم ملی، گفت که حسین رونقی «قلبش خراب» است و «هر لحظه احتمال فوتش وجود دارد.»

به گفته جانشین بسیج، به تصمیم‌گیری مقامات وزارت اطلاعات درباره حل این مشکل اشاره کرد و گفت: «دیروز بچه‌های واجا قصه عملیاتی‌ش این جوری خوب پیش رفته گفتند تصمیم‌گیری کنیم، چه کار کنیم. تصمیم به این شد که مثل قصه مهسا نشود این موضوع. گفتند یه عکسی هر جور شده الان از این منتشر بشود که این سالم است. نشسته و یکی از اعضای خانواده‌اش هم کنارش است. بهترین فرد مادرش است. چون مادرش مصاحبه کرده بود. مادرش و برادرش این‌ها هر کدام یه سخنگو دارند. تصمیم‌گیری شد مادرش را بردند آن جا عکس هم گرفتند و منتشر شد و منتقلش کردند بیمارستان دیگری. یعنی جا به جایش کردند و گفتند خوب شد آوردیمش برگرداندیمش اوین.»

او با اشاره به این که نقشه وزارت اطلاعات برای انتشار عکس «تأثیر داشت»، افزود، «هنوز حالش خوب نیست، کاهش وزنش زیاد بوده و مشکل قلبی هم دارد. ولی طرفدار دارد» به ویژه «طرفدار آذری» و «مقایسه‌اش هم می‌کنند با ستارخان.»

به گفته جانشین بسیج، «از این کیس‌ها زیاد هست» و «بچه‌های بالا می‌گویند چند تا از این‌ها داریم که الان در اعتصاب غذا هستند» و « اگر یک اتفاقی افتاد این‌ها را می‌خواهیم چی کار کنیم؟ فردایش دیگر نمی‌توانیم بگوییم بازداشت کنید. چون فیلم هم گرفته شده زمان دستگیری این‌ها. الان حسین رونقی زمان دستگیری‌اش داد می‌زد که من را ببرید دادسرا.»

حضور پررنگ زنان در اعتراضات
جانشین بسیج همچنین با اشاره به حضور پررنگ زنان در اعتراضات سراسری ایران، گفت که «الان ۴۷ درصد خانم‌ها هستند و ۵۳ درصد مردان هستند.»

او با پیشنهاد فعال‌تر شدن «بسیج بانوان»، گفت که به «طرح تبیینی زنان» نیاز است و «شما طرح را بیاورید» و «اجرایش با ما باشد و ما انجام می‌دهیم.»

قریشی همچنین به افزایش «۵۳ درصدی» حضور زنان در اعتراضات سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت که این آمار «یک چیز عجیب و غریب بود» اما «از چهار تا پالایشگر سنجیدیم» و «ما قبلا نداشتیم این جمعیت زن را.»

جلسات اصلاح طلبان با مقامات
در این جلسه به دیدارهای شخصیت‌های موسوم به اصلاح‌طلب از جمله غلامحسین کرباسچی، الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان با مقامات دولتی اشاره شده و جانشین سازمان بسیج گفته که حضور نمایندگان رسانه‌های اصلاح‌طلب در جلسات شورای عالی امنیت ملی پررنگ‌تر است و همچنین در نماز جماعت خامنه‌ای در ظهرها، نیز بیشترین حاضران اصلاح‌طلب هستند.

در این جلسه همچنین گفته شد که اصلاح‌طلبان دیدارهای جداگانه‌ای با رئیسی، اژه‌ای و شمخانی داشته‌اند و دبیر شورای عالی امنیت ملی، در این دیدارها پیش بینی کرده که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی افزایش خواهد یافت و روی عملیات رسانه‌ای سرمایه‌گذاری ویژه‌تری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در جلسه با مدیران رسانه‌ها اعلام کرده که «ما در جنگ شناختی، ادراکی و رسانه ای شکست کامل خوردیم.»

در قسمت دیگری از این فایل با نقل قول قول از علی شمخانی گفته می شود که ۷۰ درصد مردم ایران اعتقاد دارند، وضعیت معیشتی رو به افول است.