آمریکا ‌5 فرد و نهاد را به‌دلیل کمک مالی و فنی به حزب‌الله لبنان تحریم کرد

برایان نلسون می گوید: حزب‌الله، به‌رغم بحران مالی شدیدی که لبنان از آن رنج می‌برد، به عنوان یک سازمان تروریستی تنها مصمم به تهیه سلاح‌هایی است که امنیت و ثبات لبنان را تضعیف می‌کند.وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم پنج فرد و نهاد، از جمله 2 فرد و 2 نهاد مستقر در لبنان به دلیل ارائه خدمات مالی به حزب‌الله و همچنین یک فرد دیگر که در تسهیل خرید تسلیحات برای حزب‌الله مشارکت داشته، خبر داده است.

بنا به گزارش وب‌سایت این وزارت‌خانه، این تحریم‌ها که در روز 10 آذر وضع شده، افراد و شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در مدیریت و تسهیل فعالیت مالی گسترده حزب‌الله در سرتاسر لبنان، شامل «قرض الحسن» و «واحد مالی حزب‌الله»، کمک کرده‌اند.

قرض الحسن، نهاد شبه مالی حزب‌الله است و واحد مالی مرکزی حزب‌الله بر بودجه این گروه که از سوی آمریکا به‌عنوان سازمانی تروریستی اعلام شده، نظارت دارد.

برایان ای. نلسون، معاون امور قرض الحسن و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری، درباره این تحریم‌ها، گفته است: «افراد و شرکت‌هایی که امروز تحریم می‌شوند، شبکه مالی حزب‌الله را در سراسر لبنان مدیریت و تسهیل می‌کردند. چهره‌های متخصص و شرکت‌های آن‌ها راه دیگری است که حزب‌الله سوء‌استفاده خود از سیستم مالی را برای حمایت از برنامه بی‌ثبات کننده خود پنهان می‌کند.»

نلسون همچنین ادامه داده است: «تحریم‌های امروز نشان می‌دهد که چگونه حزب‌الله، به‌رغم بحران مالی شدیدی که لبنان از آن رنج می‌برد، به عنوان یک سازمان تروریستی تنها مصمم به تهیه سلاح‌هایی است که امنیت و ثبات لبنان را تضعیف می‌کند».

بر اساس این گزارش، افرادی که تحریم شده‌اند شامل «عادل محمد منصور»، به‌عنوان مدیر اجرایی نهاد شبه مالی حزب‌الله موسوم به قرض الحسن، «ناصر حسن نصر»، به‌عنوان مالک و مدیر یکی از شرکت‌هایی که به‌دلیل کمک حسابرسی به حزب‌الله تحریم شده و «حسن خلیل» به دلیل کمک مالی و فنی به حزب‌الله برای خرید سلاح، هستند.

همچنین وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو نهاد از جمله شرکت حسابرسی و خدمات حسابداری «الخبرا» و شرکت «آدیتورز» را به دلیل کمک حسابرسی و حسابداری به حزب‌الله تحت تحریم قرار داده است.

بر اساس این تحریم‌های جدید، اموال این شرکت‌ها و افراد در خاک ایالات متحده ضبط و افراد تحریم شده از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند.
حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی مورد رصد وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

این سازمان در همکاری نزدیک با ایران، در بر هم زدن ثبات منطقه و تداوم جنگ‌های نیابتی با کشورهای دیگر و بر هم زدن نظم داخلی لبنان، نقش بزرگی داشته است.