خواهرِ خامنه‌ای از علی خامنه‌ای و «خلافت مستبدانه» وی اعلام برائت کرد

بدری حسینی‌ خامنه‌ای، خواهر رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار نامه‌ای سرگشاده از علی خامنه‌ای و «خلافت مستبدانه» وی اعلام برائت کرد.

وی در این نامه که روز سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه، منتشر شد نوشته: «مادران بسیاری در طول چهار دهه گذشته داغدار شدند. مناسب دیدم که همراه با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنایات رژیم جمهوری اسلامی، از زمان خمینی تا دوران کنونی خلافت مستبدانه علی خامنه‌ای، اعلام دارم.»

نامه همسر علی تهرانی در دو نسخه فارسی و انگلیسی در حساب توئیتری پسرش، محمد مرادخانی تهرانی، منتشر شده است.وی در این نامه افزوده است: «من نیز چون همه مادران عزادار ایرانی در غم دوری از فرزندم هستم. وقتی که دختر من را با خشونت دستگیر می‌کنند، مشخص است که هزاران برابر خشونت بر دختران و پسران مظلوم دیگران اعمال می‌‌دارند.»

یک هفته پیش، فریده مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای، هنگامی که در پاسخ به احضاریه دادسرای انقلاب تهران به دادستانی رفت، بازداشت شد، اما در آخرین ویدئویی که پیش از بازداشت ضبط کرد، جامعه جهانی را به قطع ارتباط با حکومت فراخواند.

بدری خامنه‌ای در نامه خود نوشته است: «برادرم صدای مردم ایران را نمی‌شنود و به‌نادرستی صدای مزدوران و جیره‌خوارانش را صدای مردم ایران‌ می‌شمارد.»وی با اشاره به مخالفت‌های همسرش، علی تهرانی با علی خامنه‌ای و فعالیت‌های دخترش اضافه کرده که «من به عنوان وظیفه انسانی خود سال‌ها پیش بارها و بارها صدای حق‌طلبی مردم را به گوش برادرم علی خامنه‌ای رساندم، ولی پس از آنکه دیدم ‌گوش شنوایی ندارد و راه خمینی را در سرکوب و کشتار مردم‌ بی‌گناه ادامه می‌دهد، با او قطع رابطه کردم».

بدری خامنه‌ای اضافه کرده که «رژیم جمهوری اسلامی خمینی و علی خامنه‌ای، به جز درد و رنج و ظلم برای ایران و ایرانیان ارمغانی دیگر نداشته… امید من پیروزی مردم و سرنگونی استبداد حاکم بر ایران» است.

او همچنین از «پاسداران و مزدوران علی خامنه‌ای» خواسته هر چه زودتر اسلحه‌هایشان را زمین‌ بگذارند و به مردم ‌بپیوندند، قبل از آن‌که خیلی دیر شود.

علی مرادخانی ارنگه، مشهور به شیخ علی تهرانی، شوهر خواهر رهبر جمهوری اسلامی، که اواخر مهرماه سال ۱۴۰۱ درگذشت، تا پایان عمر منتقد حکومت جمهوری اسلامی باقی ماند.