مراسم هفتم آیدا رستمی با حضور گسترده مردم به صحنه اعتراض علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد

مراسم هفتم آیدا رستمی، پزشک کشته شده در جریان اعتراضات، روز سه‌شنبه ۲۹ آذر با حضور گسترده مردم گرگان برگزار شد. با وجود حضور نیروهای حکومتی و جو امنیتی، مردم حاضر در این مراسم علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، ماموران حکومت به مردمی که بر مزار آیدا رستمی حاضر شده بودند، حمله‌ور شدند.

ویدیوهای متعددی به ایران‌اینترنشنال رسیده که نشان می‌دهند مردم گرگان حضور پرشماری در مراسم هفتم آیدا رستمی، پزشک کشته‌شده به دست ماموران جمهوری اسلامی داشتند.

در یکی از این ویدیوها، معترضان فریاد «آزادی آزادی آزادی» و در ویدیویی دیگر، شعار «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سر دادند.

«هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» و «زن زندگی آزادی» از دیگر شعارهای مردم در این مراسم بود.

شماری از مردم گرگان در این تجمع شعار دادند: «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله …»

یک ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد پس از آن که مردم در مراسم هفتم آیدا رستمی علیه خامنه‌ای شعار دادند، از بلندگوی امامزاده عبدالله، مداحی پخش شد تا صدای شعارها به گوش نرسد و قطع شود.

شرکت‌کنندگان در مراسم هفتم این پزشک جان‌باخته اما شعارهایی از جمله «این گل پرپرشده، هدیه به میهن شده»، «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» و «آیدای ما رو بردن، جنازه‌اش رو آوردن» نیز سر دادند.

آیدا رستمی، پزشکی بود که به معترضان آسیب‌دیده در منزلشان امدادرسانی می‌کرد و بر اساس شواهد موجود، در آذر ماه به دست نیروهای حکومتی کشته شد.

او روز ۲۱ آذر، ساعت هفت بعدازظهر و پس از اتمام شیفت خود، با مادرش تماس گرفت و پس از آن ناپدید شد.

جمهوری اسلامی با اظهارنظرهایی متناقض مدعی است مرگ او به دلیل خودکشی و تصادف بوده است اما هنگامی که خانواده رستمی برای گرفتن پیکرش مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شوند یک چشم آیدا تخلیه شده و بخیه خورده، صورت او له شده و دستش نیز شکسته است.