همزمان با چهلم کیان پیرفلک ماموران سرکوبگر سها اعتباری 12 ساله را در هرمزگان به‌ قتل رساندند

مردم ایران طی 100 روز گذشته از آغاز اعتراضات ضد‌حکومتی همواره در واکنش به کشتار کودکان شعارهای «مرگ بر

حکومت بچه‌کش» و «حکومت بچه‌کش نمی‌خواهیم» سر داده و نمادهای سرکوب و کودک‌کشی را در شهرهای مختلف این کشور به آتش کشیده‌اند.در چهلمین روز از کشته شدن کیان پیرفلک کودک ایذه‌ای، توسط ماموران امنیتی رژیم جمهوری اسلامی، منابع محلی استان هرمزگان در جنوب ایران اعلام کردند که یک دختربچه 12 ساله، به نام «سها اعتباری» نیز بر اثر شلیک نیروهای پلیس به یک خودرو پژو در مسیر لامرد-بستک، کشته شده است.

خبرگزاری «هرانا»، با انتشار این خبر اعلام کرده که این دختربچه شامگاه ی‌ شنبه 4 دی‌ماه سرنشین خودرویی بوده که در محل ایست بازرسی نیروی انتظامی متوقف شده بود ولی ماموران به سوی آن اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

روز دوشنبه 5 دی‌ماه بعد از انتشار این خبر، خبرگزاری‌ ‌«فارس» به نقل از احمد جباری، نماینده مناطق غربی هرمزگان، نوشته است که خودرو شخصی بوده است.احمد جباری، نماینده مردم غرب هرمزگان، به ایسنا گفت در تیراندازی مزبور خودرویی که قصد توقف ماشین‌ها و ایست و بازرسی در جاده را داشته، خودروی شخصی و عناصر آن با لباس شخصی بوده‌اند.

جباری افزود: «دستگاه‌های مسؤول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هر کسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود.»مهرداد مشوق، جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در گفت‌وگوی دیگری با ایسنا ادعا کرد، “عدم تمکین راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس با شیشه دودی به دستور ایست مأموران پلیس”، باعث تیراندازی و مرگ کودک شد.

او در ادامه روایت خود مدعی شد:« راننده با وجود پنجری خودرو همچنان با سرعت سرسام آور به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه با پنچری، این خودرو متواری متوقف گردید.»همچنین فارس به نقل از مهرداد مشوق، جانشین انتظامی هرمزگان روز دوشنبه 5 دی، مدعی شده‌ است که این خودرو حامل «مواد مخدر» بوده است.

او با مقصر دانستن راننده خودرو، اعلام کرده که چون خودرو «شیشه‌های دودی غلیظ» داشته»، ماموران مشکوک شده و دستور توقف داده‌اند، ولی «راننده بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده» است.

او سپس با ادعای این که ماموران پلیس ابتدا لاستیک خودرو را هدف قرار داده‌اند، افزود:«با توجه به پستی و بلندی‌های متعدد مسیر و پنچر شدن خودرو، متاسفانه یکی از سرنشینان خودرو مورد اصابت تیر قرار گرفت.»

از ابتدای اعتراضات ضد‌حکومتی جاری در ایران که در واکنش به حجاب اجباری، خشونت علیه زنان و کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، آغاز شده تاکنون بنا بر گزارش «هرانا» 69 کودک زیر 18 سال در معرض انواع خشونت‌ها و از جمله هدف شلیک کور و غیرقانونی ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی کشته شده‌اند که تازه‌ترین آن «سها اعتباری» دختربچه 12 ساله اهل هرمزگان است.

پیش از او کیان پیرفلک، کودک 10 ساله ایذه‌ای که روز 25 آبان‌ماه در خودروی شخصی‌شان به‌همراه پدر، مادر و برادر کوچک‌تر از خود در مسیر بازگشت به خانه بود، در اثر شلیک مستقیم و از نزدیک با گلوله‌های جنگی ماموران سرکوب‌ کشته شد.

پیش از کیان، منا نقیب، کودک هشت ساله بلوچ نیز در جریان اعتراضات در اول آبان‌ماه در حالی که به‌همراه خواهرش از مدرسه باز می‌گشت در اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی و اصابت گلوله به سرش کشته شده بود.

مردم ایران طی 100 روز گذشته در واکنش به کشتار معترضان و از جمله زنان و کودکان ضمن تداوم بخشیدن به اعتراضات خود برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی همواره شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «حکومت بچه‌کش نمی‌خواهیم» سر داده و نمادهای سرکوب و کودک‌کشی را در شهرهای مختلف این کشور به آتش کشیده‌اند.

شعار «مرگ بر خامنه‌ای» در مراسم چهلم کیان پیرفلک در ایذه
مراسم چهلم کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله‌ای که با شلیک نیروهای امنیتی در شهر ایذه کشته شد با حضور گسترده مردم و سردادن شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد.

بر اساس تصاویر و گزارش‌های رسیده ، مردم در مراسم چهلم کیان پیرفلک همچنین شعار «از ایذه تا کردستان، جانم فدای ایران»، «‌چه با حجاب چه بی‌حجاب می‌ریم به سمت انقلاب»، «‌هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم» و «‌از کردستان تا ایذه جانم فدای ایران» سردادند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم همچنین پلاکاردهایی با شعار «‌به نام خدای رنگین کمان» در دست داشتند و بادکنک‌هایی رنگی به شکل رنگین‌ کمان هم در یادبود این کودک کشته شده در نزدیک مزار او نصب شده بود.پیشتر اعلام شده بود که مراسم چهلم کیان پیرفلک از ساعت یک تا دو بعدازظهر دوشنبه پنجم دی‌ماه در مسجد روستای پرچستان گورویی و سپس از ساعت دو تا چهار بعدازظهر در آرامگاه همان روستا برگزار می‌شود.

در اعلامیه‌ای که برای مراسم کیان پیرفلک منتشر شد به «هم‌وطنان نجیب» و «تمام انسان‌های نیک اندیش» اشاره و از مردم خواسته شده بود این مراسم شرکت کنند.

برگزاری مراسم چهلم کیان در حالی است که پدر کیان، میثم پیرفلک که خود نیز پس از حمله ماموران به خودروی آنها در شامگاه ۲۵ آبان مجروح و در بیمارستان بستری شده بود، به تازگی از مرگ فرزندش مطلع شده است.

عموی کیان پیرفلک در اینستاگرام با انتشار عکسی از پدر کیان در حالی که در تخت بیمارستان فرزند دیگرش، رادین، را در آغوش گرفته، از باخبر شدن او از کشته شدن پسرش خبر داد و نوشت: «اون الان دیگه می‌دونه که کیان نیست.»

در پی حمله ماموران سرکوبگر به بازار ایذه، کیان ۱۰ ساله، در حالی ‌که با والدین و برادر خردسالش در خودرو در راه بازگشت به خانه بودند، هدف گلوله ماموران قرار گرفت و کشته شد.زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری پسرش گفت، این “مأموران” امنیتی بودند که خودروی آن‌ها را هنگام عبور از خیابان “به رگبار بستند”.پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توییتی نوشت: «به یاد خانواده کیان هستم. کیان ۹ ساله وقتی نیروهای امنیتی خودروی خانواده‌اش را گلوله‌باران کردند کشته شد. به پیگیری‌های خود برای پاسخگو کردن عوامل کشته شدن کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع ادامه خواهیم داد.»

عده قابل توجهی از مردم ایذه در مراسم چهلم کیان پیرفلک شرکت کردند و علاوه بر سر دادن شعارهای ضدحکومتی، درباره خطر اعدام یکی از معترضان بازداشت‌شده به نام مجاهد کورکور هشدار دادند.

علاوه بر شعار «مجاهد اعدام بشه، ایذه قیامت می‌شه»، کاغذی در دست حاضران است که روی آن نوشته شده «بسیجی به ما دروغ نگو، کیان داداش مجاهده.»منابع حکومتی ادعا کرده‌اند مسئولیت این حمله با “تروریست‌ها” بود.

گفته می‌شود مقامات حکومتی سعی دارند با بازداشت کردن چند تن از اهالی محل «قتل کیان» را «به گردن آنها بیاندازند.» مجاهد کورکور از افرادی است که برای اعتراف اجباری به دست داشتن در حمله ۲۵ آبان به مردم ایذه زیر فشار است.

مجاهد کورکور از معترضانی است که در حمله نیروهای امنیتی و نظامی به روستاهای ایذه در روز ۲۹ آذر زخمی و بازداشت شد.

مادر مجاهد کورکور در ویدئویی از احتمال صدور حکم اعدام برای فرزندش ابراز نگرانی کرده و از مردم خواسته است برای جلوگیری از چنین احتمالی به او کمک کنند.

در حمله نیروهای جمهوری اسلامی با آرپی‌جی و نارنجک به سه روستا در ایذه دو تن از معترضان نیز جان باختند و شماری از خانه‌های روستاییان ویران شد.

بر اساس گزارش‌های پیشین، یک شهروند ایذه‌ای گفته است: «جوانان ما شب‌ها در کوه می‌خوابند که بازداشت و شکنجه نشوند. نیروی سرکوب هر شب وارد خانه‌ها می‌شود، مردم را کتک می‌زند، بازداشت می‌کند و می‌کشد.»

مراسم چهلم آرام حبیبی در سنندج

بستگان و دوستان آرام حبیبی و جمعی از اهالی سنندج با حضور گسترده در مراسم چهلمین روز کشته شدن او شعارهای ضد حکوتی سردادند و سرودهای انقلابی خواندند.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن حمایت از اعتراضات سراسری از جمله شعار “مادر گریە نکن برای فرزندت، انتقامش را می‌گیریم” و فریاد “زن، زندگی، آزادی” سر دادند.برگزاری چهلم جانباختگان خیزش انقلابی در سقز و سنندج

همچنین روز دوشنبه، مردم سقز در مراسم چهلم دانیال پابندی، نوجوان ۱۷ ساله کشته شده از سوی نیروهای امنیتی‌، شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

ویدیوهای منتشر شده ، نشان می‌دهد روز دوشنبه پنجم دی ماه مردم در این مراسم که در آرامستان آیچی در شهر سقز برگزار شد، تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.