خانه / اخبار مهم روز / تداوم فراخوان‌های اعتراضی ایرانیان و سوزاندن بنر قاسم سلیمانی در کرمان

تداوم فراخوان‌های اعتراضی ایرانیان و سوزاندن بنر قاسم سلیمانی در کرمان

در آستانه سومین سالگرد فاجعه سرنگون کردن پرواز «PS752» هواپیمایی اوکراین توسط سپاه پاسداران ایران، انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در فراخوانی از مردم ایران خواست که در سرتاسر جهان روز هشتم ژانویه، مصادف با یکشنبه 18 دی به اعتراضات بپیوندند.

با تداوم خیزش انقلابی مردم ایران برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، همزمان با سومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بنرهای تبلیغاتی او در شهرهای مختلف ایران به ویژه در زادگاهش کرمان به نشانه مبارزه با نمادهای سرکوب و ابراز انزجار علیه «کودک‌کشی» نهادهای سرکوب به آتش کشیده شد.

از سویی خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران شامگاه سه‌شنبه 13 دی، از کشته شدن یک نیروی سپاه پاسداران در تهران خبر داد. به گفته این خبرگزاری «قاسم فتح‌اللهی»، پاسدار عضو سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ به ضرب گلوله افراد ناشناس در مقابل درب منزلش در محله مختاری در جنوب تهران کشته شده است.شعاردهی‌های شبانه مردم از پشت بام، بالکن و پنجره‌های خانه‌ها و همچنین دیوارنویسی علیه حکومت جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران ادامه یافت.

برگزاری مراسم‌های خاکسپاری، هفتم و چهلم اعتراضی همراه با سر دادن شعارهای ضد‌حکومتی بر سر مزار کشته‌شدگان اعتراضات سه‌شنبه 13 دی‌ماه نیز در مناطق مختلف این کشور به‌رغم سرکوب و خشونت نهادهای سرکوب تداوم یافت. مردم سوگوار و معترض فومن، در مراسم چهلم «مهران بصیر توانا» شهروند معترضی که در جریان اعتراضات جاری ایران به دست نیروهای امنیتی کشته شده، در آرامستان این شهر تجمع کرده و شعار «این گل پرپر شده هدیه به میهن شده» سر دادند.

بنا بر ویدیوهایی که سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تعداد بیشتری از ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی به شهر سمیرم اصفهان اعزام شده‌اند تا مانع از تجمع مردم و برگزاری اعتراضات ضد‌حکومتی شوند.
در واکنش به موج خشونت و سرکوب، حساب رسمی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در «توئیتر»، به نقل از او نوشت: «یورش نیروهای نظامی و لباس شخصی به مردم داغ‌دیده در مراسم‌های تدفین شهدا و یا یادبود آنها از جمله هفتم، چهلم و… در آرامستان‌ها، برخلاف اخلاق و انصاف و به‌دور از مروّت است.»

این امام جمعه اهل سنت که پیش تر نیز بارها علیه سرکوب معترضان موضع گرفته، همچنین گفته است: «شعار دادن عده‌ای از حاضران نمی‌تواند بهانه و مجوزی برای حمله به مردم عزادار باشد.»