کشته شدن یک فرمانده بارز سپاه پاسداران در غرب موصل

.

پاسدار شعبان نصیری مشاور پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس و مشاور کلیدی شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق در غرب موصل کشته شد.

منابع امنیتی به “العربیه.نت” گفتند که ژنرال شعبان نصیری در درگیری‌هایی که میان حشد شعبی و داعش در منطقه البعاج در غرب موصل روی داد، کشته شده است.

شعبان نصیری یکی از بنیان‌گذاران سپاه بدر بود. سازمان بدر یا سپاه بدر که بخشی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی و وابسته به جمهوری اسلامی ایران است در سال 1980 توسط سید محمد باقر حکیم تاسیس شد و در دهه‌ 80 دوشادوش ایران علیه نظام سابق عراق جنگید.

خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور طولانی مدت نصیری گزارش داد که او اخیرا دچار جراحاتی نیز شده بود.با اینحال اطلاعاتی درباره نوع جراحات و اینکه این جراحات در سوریه یا در عراق رخ داده، گزارش نشده است.

پیش نصیری، فرماندهان ایرانی عالی‌رتبه دیگری نیز در سوریه و عراق کشته شده‌اند. احمد غلامی، حسین همدانی، حمید تقوی، شفیع شفیعی، رضا فرزانه، داریوش درستی، اسماعیل حیدری، هادی کجباف و عبدالله اسکندری از این جمله‌اند. محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید ایران چندی پیش شمار کشته‌شدگان ایرانی موسوم به مدافع حرم را بیش از 2100 نفر اعلام کرد