اختصاصی العربیه؛ کفیل سیاسی محمد حسینی: غم‌تان را به انرژی برای سرنگونی رژیم ایران مبدل کنید

هارالد تروخ، نماینده حزب سوسیال دموکرات اتریش در پارلمان این کشور و کفیل سیاسی محمد حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه فارسی» با هشدار درباره «کشیده شدن اعتراضات به جنگ داخلی در ایران»، ابراز امیدواری کرد که این اتفاق رخ ندهد.

تروخ با اشاره به اعدام محمد حسینی گفت: «از این اتفاق شوک زده شده و به غم عمیقی فرو رفته است ولی از مردم ایران می‌خواهد این غم بزرگ را به انرژی برای کنار زدن این رژیم خون‌ریز تبدیل کنند.»

حکم اعدام محمد حسینی، معترض بازداشت‌شده در خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، صبح شنبه 17 دی، اجرا شد. اتهام مطرح شده در پرونده این شهروند ایرانی «افساد فی الارض» بوده است.

هارالد تروخ گفت که از دولت اتریش خواهد خواست موضوع را به سطح اتحادیه اروپا برده و تحریم‌های گسترده‌ای علیه این وضع کند. تحریم بانک‌ها با هدف فلج کردن اقتصاد به گفته او «رژیم ملاها»، بستن حساب‌ها و بلوکه کردن دارایی‌های افراد مسئول در سرکوب معترضان و همچنین افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی در اتحادیه اروپا از جمله اقداماتی است هارالد تروخ از دولت اتریش درخواست خواهد کرد.

این نماینده سوسیال دموکرات توضیح داد که بستن سفارت ایران را از دولت اتریش درخواست نخواهد کرد چرا که او باور دارد که مسیرهای گفت‌وگوهای دو و یا چند طرفه باید همیشه باز بماند. به گفته او اتریش احتمالا به تنهایی نتواند اقدامی علیه ایران انجام دهد و از این رو موضوع را باید به سطح اتحادیه اروپا برد، اما این امر نباید بهانه برای دولت اتریش باشد و این کشور باید به طور آشکار اقدامات ایران را محکوم کند.

تروخ با اشاره به مذاکرات برجام، تاکید کرد که موضوع حقوق بشر باید به بخشی از مذاکرات هسته‌ای تبدیل شود. با این‌حال او مذاکرات برجام را یک موضوع شکست‌خورده توصیف کرد که شاید دوباره از سر گرفته شود، اما باز هم به بن‌بست رسیده و بی‌نتیجه خواهد ماند.

بیانیه‌ها مانع قصاص‌های مرگبار رژیم ایران نمی‌شود

كلر چندلر، نماینده سناى استراليا، در واكنش به اعدام محمدمهدى كرمى و محمد حسينى گفت: اعدام‌های دیروز جمهوری اسلامی ثابت می‌کند که سخنان و بیانیه‌ها، مانع از قصاص خشونت‌آمیز و مرگبار رژیم علیه منتقدان نمی‌شود.

سناتور کلر چندلر خاطرنشان کرد: همچنان ابزارها و تحریم‌های زیادی وجود دارد که استرالیا هنوز در پاسخ به جنایات رژیم از آنها استفاده نکرده و من از دولت می خواهم که آنها را مورد استفاده قرار دهد.