زلزله‌ 5.9 ریشتری شهر خوی در آذربایجان غربی ایران را لرزاند

به گزارش خبرگزاری‌های ایران زلزله‌ای به بزرگی 5.9 درجه در مقیاس ریشتر شامگاه شنبه 8 بهمن مناطق جنوب غربی شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین‌لرزه را 5.9 درجه در مقیاس ریشتر و مکان آن را جنوب غربی شهر خوی در استان آذربایجان غربی ایران و در عمیق 10 کیلومتری سطح زمین گزارش کرد.به گفته سخنگوی اورژانس این زلزله تاکنون دو فوتی و 122 مصدوم داشته است.
به گزارش «ایلنا» به نقل از درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان ایران، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کشور در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رییس دانشکده علوم پزشکی خوی بر رسیدگی فوری و آمادگی کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شامگاه شنبه خوی تاکید کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خواستار ارائه سریع خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین خدمات درمانی مطلوب به مصدومان زلزله خوی شد.

3 کشته و 664 مصدوم در زمین‌لرزه خوی
محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی یکشنبه 9 بهمن در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران اعلام کرد که در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی دستکم 3 نفر کشته و 664 نفر دیگر مصدوم‌ شده اند.

به گفته معتمدیان طبق برآورد اولیه زلزله شب گذشته منجر به آسیب رسیدن به واحدهای مسکونی در 70 روستا شده و برق بیش از 30 روستا بر اثر زلزله قطع کرده است.

علی بیت اللهی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم در این خصوص به خبرگزاری «ایسنا» گفت که تاکنون پس از زلزله شب گذشته خوی 35 پس‌لرزه در منطقه رخ داده است.

روز گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر، شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

براساس گزارش‌های هواشناسی پیش‌بینی‌شده «امروز، فردا و پس‌فردا» این شهرستان شاهد بارش برف و باران باشد.

در روزهای گذشته خوی با بارش برف مواجه بوده است و شب گذشته بسیاری از مردم به‌دلیل هراس از پس‌لرزه‌های متعاقب، شب را در خیابان‌ها گذراندند.