هنوز اعتراضات تمام نشده و ناآرامی‌های اخیر کشور مثل آتش زیر خاکستر است

در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل ائتلاف اپوزیسیون برای گذار از جمهوری اسلامی، جمعی از تشکل‌های جمهوری‌خواه سکولار دموکرات در بیانیه‌ای تاکید کردند برای پیشبرد جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» و مقابله با انسداد سیاسی، به دنبال «رهبری فردی» در خارج از ایران نیستند. این تشکل‌ها خواستار همگرایی گروه‌های دموکراسی‌خواه شدند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: «الگوی مورد نظر ما رهبری جمعی، متکثر و فراگیر منطبق بر توافق بین پاره‌های مختلف اپوزیسیون دموکرات بر سر چشم‌انداز آینده، برنامه‌ها، تعهدات مشترک و تحکیم دموکراسی و حقوق بشر با محوریت نقش‌آفرینی نیروهای سیاسی و مدنی داخل کشور است.»

این تشکل‌ها در بیانیه خود با اشاره به اینکه در حال تقویت همگرایی در صفوف جمهوری‌خواهان دموکرات در بدنه اپوزیسیون هستند، از سایر گروه‌های دموکراسی‌خواه نیز دعوت کرد به سمت انسجام و هماهنگی درون جریانی حرکت کنند.

کارزار منزوی‌سازی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز ادامه دارد. در حالی که جشنواره فجر با تحریم گسترده از سوی هنرمندان همراه شده، مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: «جشنواره امسال مردمی‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود»

در ادامه حواشی جشنواره تئاتر فجر، تاکنون از مجموع ۹ نمایش خارجی که قرار بود در بخش «صحنه‌ای» این جشنواره اجرا شود، سه نمایش از کشورهای عراق، اردن و روسیه لغو شدند. گفته می‌شود لغو این نمایش‌ها به دلایلی از جمله صادر نشدن ویزا، ایمنی سالن و نبود امکانات فنی بوده است.

همایون اسعدیان، عضو کمیته حمایتی حقوقی خانه سینما، گفت: «هنوز اعتراضات تمام نشده و ناآرامی‌های اخیر کشور مثل آتش زیر خاکستر است و در ادامه ممکن است به شکل خطرناک‌تری بروز و ظهور کند.»