یکصد عضو هیات علمی دانشگاه‌های مختلف ایران از حکم تعلیق حسن باقری‌نیا ، ابراز «تاسف و خشم» کردند

یکصد تن از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حکم تعلیق حسن باقری‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری، ابراز «تاسف و خشم» کردند.

امضاکنندگان این بیانیه تاکید کرده‌اند که صدور حکم تعلیق آقای باقری‌نیا «بدون طی روال قانونی» انجام شده و مدیریت دانشگاه نیز در این حکم به هیچ جرمی که ارتکاب آن توسط مراجع قضایی احراز شده باشد، استناد نکرده است.

از آغاز اعترضات جاری در ایران گزارش‌های متعددی از فشارهای امنیتی بر اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور که از معترضان و دانشجویان بازداشتی حمایت کرده‌اند منتشر شده است. این فشارها در برخی موارد به تعلیق و اخراج اساتید نیز انجامیده است.

روز جمعه گذشته، هفتم بهمن، کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور از تعلیق آقای باقری‌نیا و همچنین اخراج امیر نیک‌پی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بهشتی، خبر داد و آن را بخشی از پروژه بزرگ‌تر «تصفیه دانشگاه‌ها در سراسر کشور» دانست.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین روز سه‌شنبه از اخراج دست‌کم ۱۱ استاد مدعو دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل حمایت از دانشجویان معترض و دفاع از حقوق آنها خبر داد.

بیانیه یکصد عضو هیات‌ علمی دانشگاه‌های ایران در حمایت از حسن باقری‌نیا نیز به همراهی او با دانشجویان معترض اشاره می‌کند و می‌گوید، «شواهد حکایت از آن دارد که تعلیق او صرفا مستند به انتشار استوری‌های اینستاگرامی و اعتراض به احکام انضباطی دانشجویان بوده است».

امضاکنندگان این بیانیه در نهایت خواستار لغو و ابطال حکم تعلیق آقای باقری‌نیا شده و هشدار داده‌اند که در صورت اجرای این حکم، حق بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود برای ابطال آن را برای خود محفوظ می‌دانند.