دیدبان حقوق بشر سوریه: لشکر «فاطمیون» وابسته به ایران یکی از مواضع خود را ، تخلیه و «به شکل کامل» به عوامل حزب‌الله لبنان تحویل داده است

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یک گروه نیابتی ایران یکی از مواضع نظامی خود در شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور را تخلیه و به اعضای حزب‌الله لبنان تحویل داد.

دیدبان، یک‌شنبه 16 بهمن به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که لشکر «فاطمیون» وابسته به ایران یکی از مواضع خود را در داخل حوزه امنیتی شهر المیادین، تخلیه و «به شکل کامل» به عوامل حزب‌الله، تحویل داده است.

این منابع افزودند که گروه‌های نیابتی ایران نیز در پی حملات در البوکمال، یک زندان در این شهر را تخلیه کردند.

شبه‌نظامیان نیابتی ایران در سوریه در پایان سال گذشته پس از هدف قرارگرفتن شماری از مواضعشان در حومه حلب و دمشق از سوی اسرائیل، تغییر مواضع خود به‌ویژه در حومه استان دیرالزور را آغاز کردند.

همچنین سکوهای موشکی نصب‌شده در منطقه‌ای واقع در شهر المیادین، به سمت دومین تلمبه‌خانه نفت در جنوب استان دیرالزور منتقل شدند.

مواضع شبه‌نظامیان نیابتی ایران عموماً در غرب رودخانه فرات در استان دیرالزور متمرکز شده‌ که از طریق گذرگاه مرزی البوکمال، از درون خاک عراق تدارکات دریافت می‌کنند.

به نظر برخی از ناظران، حدود 15 هزار نفر از عوامل گروه‌های عراقی، افغانستانی و پاکستانی وابسته به ایران فقط در دیرالزور و مشخصا منطقه حدفاصل شهرهای مرزی البوکمال تا المیادین حضور دارند.