قانونگذار آمریکایی: بایدن به مردم ایران برای تاسیس یک «جمهوری آزاد» کمک کند

پت فالون، نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده از تگزاس و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، در مقاله‌ای برای وبسایت «رول‌کال» از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست به مردم ایران برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و تاسیس یک «جمهوری آزاد» کمک کند.

به گفته فالون، زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن یک راهبرد جدید در قابل ایران به کار گیرد تا از «آسیب‌پذیری‌های داخلی» جمهوری اسلامی برای پیشبرد منافع آمریکا و کمک به «رفع عطش آزادی‌خواهانه» مردم ایران استفاده شود.

فالون می‌گوید این استراتژی باید این واقعیت اساسی که میلیون‌ها نفر از مردم تظاهرکننده در ایران فریاد می‌زنند را بپذیرد، و آن این است که تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی بر سریر قدرت است، هیچ توافق و صلحی شکل نمی‌گیرد.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت: «هیچ اصلاحی برای قوانین ظالمانه جمهوری اسلامی وجود ندارد تا برای ایرانیانی که بیش از چهار دهه تحت ستم آن زندگی کرده‌اند قابل قبول باشد؛ و هیچ معامله یا انگیزه مالی وجود ندارد که این رژیم را به یک بازیگر صلح‌آمیز بین‌المللی تبدیل کند.»

به نظر این نماینده کنگره آمریکا، آن راهبردی که به دنبال توقف برنامه هسته‌ای و تجاوز منطقه‌ای رژیم ایران است، باید سعی کند آن چیزی را به مردم ایران بدهد که خواهان آن هستند و برایش جان می‌دهند، و آن «پایان دادن به عمر رژیم ظالم و ایجاد یک جمهوری جدید و آزاد» است.

بر این اساس، فالون از دولت بایدن می‌خواهد «مرگ برجام» را رسما اعلام کند. به گفته وی، تظاهرات در خیابان‌های ایران گرچه کُند شده است، اما همچنان زنده است. اعلام مرگ برجام به مردم ایران انرژی دوباره می‌بخشد و به رهبران ایران نشان می‌دهد که از مرحله «بازپروری» عبور کرده‌اند.

فالون نتیجه می‌گیرد که مردم ایران به مدت چندین دهه است به رهبران جهان آزاد چشم دوخته‌اند و از آنها خواهان کمک برای رهایی از رژیمی وحشی بوده‌اند، پس «آغاز یک استراتژی جدید و معقول در قبال ایران باید پایان رژیم ایران باشد».