نیویورک پست: قطر قوانین منع تامین مالی تروریسم را نقض کرده است

امیر قطر

-العربیه.نت فارسی

به گزارش روزنامه نیویورک پست، قطر به افراد وابسته به سازمان‌های تروریستی اجازه می‌دهد بطور علنی حساب‌های بانکی داشته باشند و از مصونیت قانونی در این کشور برخوردار شوند.

این روزنامه می‌نویسد: «اهمیت پایگاه هوایی العدید در قطر به آن اندازه نیست که آمریکا از حمایت‌های این کشور از تروریسم چشم‌پوشی کند».

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که در امور تامین مالی تروریسم تخصص دارد نوشت که قطر «آشکارا حاضر به اجرای قوانین مبارزه با تامین مالی گروه‌‌های تروریستی نیست».

این مقام سابق وزارت خزانه داری آمریکا گفت افرادی که نامشان در لیست بین‌المللی حامیان مالی تروریسم قرار دارد بطور علنی در قطر فعالیت می‌کنند».

این اتهامات مطالب مندرج در مقاله موسسه «دفاع از دموکراسی» را تایید می‌کند که قطر هیچ تلاشی برای دستگیر و یا تعقیب قانونی تامین کنندگان مالی تروریسم، که نامشان در لیست‌های بین‌المللی قرار دارد، انجام نمی‌دهد.

دراین گزارش همچنین آمده است که افراد وابسته به گروه «جبهه فتح الشام» سوریه که پیشتر به جبهه النصره معروف بودند از حمایت قانونی دوحه برخوردارند.

در همین ارتباط نیویورک پست گزارش داد قطر میزبان افرادی است که وابسته به گروه‌های تروریستی هستند. گروه طالبان بطور رسمی در قطر حضور دارد و آمریکا نگران است که این گروه‌ها از قطر برای تامین مالی خود استفاده کنند.