احتمال ممنوعیت جدید برای نماینده سابق پارلمان بریتانیا که مجری «پرس‌ تی‌وی» است

به‌دنبال افزایش نگرانی‌‌ها درباره حضور کریس ویلیامسون، نماینده پیشین پارلمان بریتانیا در تلویزیون «پرس تی‌وی» به عنوان مجری رسانه دولتی جمهوری اسلامی، این عضو پیشین حزب کارگر بریتانیا ممکن است در چند روز آینده دسترسی خود را به مجلس بریتانیا از دست دهد.

به گزارش خبرگزاری «دیلی میل»، یکی از کمیته‌های مجلس عوام بریتانیا در حال بررسی مجوز امنیتی کریس ویلیامسون برای تداوم دسترسی او به پارلمان است.

ویلیامسون که از متحدان سرسخت جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا بود، در بین سال‌های 2017 تا 2019 نماینده مجلس این کشور بوده است. او که از حزب کارگر نیز اخراج شد، بعدها در انتخابات سال 2019 به عنوان یک نامزد مستقل شرکت کرد، اما موفق به کسب آرای لازم برای ورود به پارلمان بریتانیا نگردید.بر اساس گزارش دیلی میل، ویلیامسون مانند بیش از 300 نماینده سابق پارلمان بریتانیا، همچنان مجوز دسترسی به پارلمان را در اختیار دارد.

کریس ویلیامسون از سال 2002 مجری برنامه «فلسطین خارج از طبقه بندی» در تلویزیون انگلیسی‌زبان «پرس‌ تی‌وی» بوده است. او پیشتر نیز به عنوان مهمان در برنامه‌های این تلویزیون وابسته به جمهوری اسلامی حضور داشت.

فعالیت تلویزیون پرس‌ تی‌وی در بریتانیا از سال 2013 به دلیل نقض قوانین پخش ممنوع شد. اتحادیه اروپا نیز در واکنش به سرکوب گسترده معترضان ایرانی در خیزش سراسری 1401، پرس‌ تی‌وی را تحریم کرد.

شبکه اجتماعی «توییتر» نیز برچسب «رسانه وابسته به حکومت ایران» را به حساب توییتری کریس ویلیامسون افزوده است.

این نماینده سابق پارلمان بریتانیا، اظهارات جنجال‌ برانگیزی نیز درباره ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است که واکنش نمایندگان پارلمان بریتانیا را برانگیخت. او در توییتی زلنسکی را مورد حمایت «نئونازی‌»ها دانست و ادعا کرد، رئیس‌جمهوری اوکراین توسط «نازی‌های واقعی» مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این اظهارات او که با خشم نمایندگان پارلمان بریتانیا مواجه شد، پس از آن منتشر گردید که زلنسکی یک «سخنرانی تاریخی» در پارلمان بریتانیا ادا کرد.