حمله نیروهای سرکوب‌گر رژیم به معلمان معترض و اولیای نگران دانش‌آموزان


در تجمع معلمان در سنندج، دست‌کم دو معلم با گلوله ساچمه‌ای مجروح شده و چندین نفر نیز بازداشت شدند

نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران به تجمع‌های اعتراضی معلمان و اولیای نگران دانش‌آ‌موزان مسموم شده که در پاسخ به فراخوان‌ها و در واکنش به مسمومیت‌های گسترده برگزار شده یورش برده و با شرکت‌کنندگان درگیر شدند.

گزارش‌های شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده از روز سه‌شنبه 16 اسفند نشان می‌دهد که تجمعات مسالمت‌آمیز معلمان، فرهنگیان و شهروندان و اولیای دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایران با حمله خشونت‌‌بار نیروهای سرکوب‌گر بسیجی، امنیتی و یگان ویژه رژیم جمهوری اسلامی به خشونت کشیده شده است.

پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان طی فراخوانی از مردم خواسته بود تا صبح سه‌شنبه در اعتراض به سکوت حکومت در قبال حملات شیمیایی به مدارس دخترانه و مسموم کردن شمار زیادی از دانش‌آموزان مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به اعتراض بزنند.

بر اساس ویدیوهایی که از اصفهان منتشر شده، ماموران امنیتی و نیروهای یگان ویژه رژیم جمهوری اسلامی سه‌شنبه شانزدهم اسفند، به تجمع اعتراضی اولیای نگران دانش‌‌آموزان مسموم شده در مقابل ساختمان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان یورش بردند.

همچنین ویدیوهایی نیز از حمله به تجمع معلمان و والدین در تهران و تبریز منتشر شده است.

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از تجمع سه‌شنبه تهران منتشر شده، در حالی‌که شهروندان شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش» سر داده‌اند، نیروهای لباس شخصی به تجمع‌کنندگان حمله می‌کنند.

در عین حال، گزارش‌ها حاکی از این است که در تجمع معلمان در سنندج، دست‌کم دو معلم با گلوله ساچمه‌ای مجروح شده و چندین نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به‌رغم ادامه تهدیدهای آشکار حکومت علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران مستقل فعال در زمینه اطلاع‌رسانی درباره مسمومیت جمعی دانش‌‌آموزان اما تجمعاتی در ده‌ها شهر ایران، از جمله مراکز استان‌هایی چون اصفهان، تهران، رشت، اهواز، شیراز، کرج، مشهد برگزار شده است.

پیش‌تر وزارت کشور جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای مدعی شده بود که نیروهای امنیتی ایران «در 6 استان خوزستان، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، خراسان و البرز»، افرادی که «به تهیه مواد تحریک‌کننده و انتشار آن در بین دانش‌آموزان» اقدام کرده بودند را شناسایی و بازداشت کرده‌اند.