نیکی هیلی – رژیم حاکم بر ایران، در جنایت‌های رژیم اسد که یادآور بدترین جنایات جنگی تاریخ هستند، شریک است.

نیکی هیلی،

نیکی هیلی سفیر آمریکا با اشاره به جنایات اسد، به‌خصوص کشتار و ایجاد کوره آدم‌سوزی در زندان صدنایا تأکید کرد که رژیم حاکم بر ایران، در جنایت‌های رژیم اسد که یادآور بدترین جنایات جنگی تاریخ هستند، شریک است.

سفیر آمریکا در ملل متحد هم‌چنین به ممانعت رژیم اسد از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه اشاره کرد، و افزود: «آنها… برای کسب پیشروی‌های سیاسی، به مردم خود گرسنگی می‌دهند و توسط (رژیم) ایران حمایت می‌شوند».
سایت نمایندگی آمریکا در ملل متحد ۹ خرداد ۹۶

نماینده دائم یمن نیز دراجلاس شورای امنیت گفت: «تروریسم شبه نظامیان حوثی و داعش و القاعده که توسط اطلاعات رژیم ایران اداره می شوند زندگی مردم یمن را به کابوسی تبدیل کرده است».
تلویزیون سایت سازمان ملل ۹ خرداد ۹۶

در شورای امنیت ملل متحد، سفیر فرانسه ضمن برشمردن جنایات دیکتاتور سوریه خاطرنشان کرد بررسی صورت‌گرفته توسط دولت فرانسه درباره حمله شیمیایی به خان شیخون، هیچ شکی درباره ارتکاب این جنایت توسط رژیم اسد باقی نمی‌گذارد.
وی هم‌چنین گفت: «ما بیش از هر زمان دیگر، بر فوریت یک راه حل سیاسی تأکید می‌کنیم که باید به یک انتقال واقعی در سوریه منجر شود».
سایت نمایندگی فرانسه در ملل متحد ۹ خرداد ۹۶

نماینده انگلستان نیز اقدامات رژیم اسد علیه مردم سوریه را «جنایت جنگی» نامید و از جمله گفت: «وقتی جمعیتی معادل جمعیت لاس وگاس تحت محاصره قرار دارند، چه طور می‌توان ادعای برقراری آتش‌بس کرد؟… سلاح‌ها فقط در مناطقی ساکت شده‌اند که برای رژیم اسد و متحدانش مناسب بوده است».