امارات در رتبه سوم جهان در جذب سرمایه خارجی


امارات متحده عربی در رده بندی جذب سرمایه مستقیم خارجی در رتبه نخست منطقه خاور میانه و شمال آفریقا و رتبه سوم جهان در سال جاری قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش منتشر شده از موسسه ملی تحولات، امارات متحده عربی در رده بندی جذب سرمایه مستقیم خارجی در رتبه نخست منطقه خاور میانه و شمال آفریقا و رتبه سوم جهان در سال جاری قرار گرفت.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، امارات متحده عربی به دلیل رشد اقتصادی در سال گذشته، تقویت محیط سرمایه گذاری و تکیه به توانایی های داخلی در زمینه تکنولوژی، توانست در راس کشورهای منطقه قرار گیرد و پس از چین و هند، رتبه سوم جهان را به خود اختصاص دهد.

تولید ناخالص داخلی امارات در سال 2022، 7.9 درصد بود و پیش بینی می شود که دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان عرب با روند پایدار در سال های 2023 و 2024 به ترتیب با میانگین 3.2 درصد و 4.8 درصد به رشد خود ادامه دهد.

امریکا برای یازدهمین بار متوالی توانست رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد و کانادا هم در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین ژاپن با یک پله صعود به رتبه سوم جهان دست یافت و آلمان با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

در سطح شاخص اطمینان سرمایه گذاری خارجی در منطقه، امارات متحده عربی توانست رتبه 18 جهان را کسب کند و سپس قطر در رتبه 21 و عربستان سعودی در رتبه 24 جهان قرار دارند.