طرح های آمریکا و گزینه های نظامی برای مقابله با شبه نظامیان ایران

به گزارش العربیه در 10 خرداد 96 : ژنرال توماس تاسک معاون فرمانده عملیات ویژه آمریکا گفت، فرماندهی وی الان به درخواست پنتاگون آزمایش ها و مانورهایی انجام میدهد و وظیفه فرماندهی عملیات ویژه، دادن گزینه‌ها به فرماندهی نظامی و سیاسی میباشد. توماس تاسک طی یک سخنرانی در واشنگتن گفت اطلاعات زیادی در مورد رفتار رژیم ایران وجود دارد و در نتیجه می توان اقدامات آنرا حدث زد.
شبکه ها و مزدوران ایران
ژنرال تاسک فاش کرد که از وظایف فرماندهی‌اش آماده کردن طرحهایی برای همه احتمالات است و طراحان، کارشان را بطور خاص روی شبکه ها و مزدوران ایران متمرکز میکنند و به این امر بدلیل مزایای غیرکلاسیک جنگها که از آن برخوردار است اولویت میدهند. وی در مورد نقش این شبکه ها گفت آنها ساخت ایران هستند و ایران از آنها بعنوان منطقه جدایی بین خودش و بین نیروهای دیگر مثل نیروهای منطقه ای و بین المللی استفاده میکند.
این ژنرال آمریکایی توضیح داد که این شبکه ها از کشورهای خاورمیانه عبور کرده و به آفریقا و جنوب آمریکا و حتی اروپا رسیده‌اند و احتمال داد که ایران به تامین مالی آنها و وادار کردنشان برای کار کردن به نفع خودش ادامه بدهد. وی همچنین فاش کرد که ایرانیها افسرانی از نیروهای مسلحشان را به سوریه می فرستند تا به سپاه پاسداران و شبه نظامیان حامی ایران کمک کنند و این نشاندهنده این است که ایران بیش از اینکه به ساختن نیروهای مسلح خودش اولویت بدهد به شبکه های شبه نظامی حامی ایران مثل حزب الله لبنان تکیه می کند.
ژنرال تاسک همچنین توضیح داد که طرح های آمریکا غالبا سناریو مقابله رو در رو با شبه نظامیان حامی ایران را مطرح نمیکند بلکه آنچه مطرح است همکاری بین ایالات متحده و نیروهای همپیمانش برای کاهش تاثیر نیروهایی است که برای ایران کار می کنند، وی افزود رویارویی شامل تبلیغات و جنگ سایبری می شود.
تشنج دائمی با ایران
سخنان این مسئول نظامی آمریکایی در مقر انستیتو اینترپرایز آمریکا و به مناسبت شروع یک بررسی در مورد ایران در این انستیتو انجام شد که در آن آدمیرال بازنشسته مارک فوکس که معاون فرمانده منطقه مرکزی بوده است، شرکت داشت.
فوکس گفت، هیچکس نمیخواهد با ایران وارد جنگ شود ولی ایران بنحوی رفتار میکند که دائما تشنج ایجاد میکند، وی گفت هدف دائمی این است که مانع از رویارویی به سبب اقدامات ایران بشویم ، وی تماسهای بین نیروی دریایی آمریکا با نیروهای ایرانی در آبهای بین المللی را حرفه ای توصیف کرد که منعکس کننده حق همه برای دریانوردی در آبهای بین المللی است. وی افزود ایران همیشه اوضاع را به نقطه التهاب می رساند و از مزدوران در نقاط درگیری استفاده میکند، و اضافه کرد ایران در آینده برای تکرار تجربه حزب الله لبنان در اماکن دیگر مثل سوریه و عراق تلاش خواهد کرد….».