حزب‌الله با دریافت سلاح‌های پیشرفته از ایران کشتی‌ها و دکل‌های گاز اسرائیل را تهدید می‌کند

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل در مصاحبه‌ای با «والا نیوز» خبر داد زرادخانه تسلیحات حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های ساحلی، می‌تواند کشتی‌ها و دکل‌های گازی اسرائیل را تهدید کند. موضوعی که به گفته او، نشان دهنده موفقیت حزب‌الله در انتقال سلاح‌های پیشرفته از ایران و سوریه به لبنان است.

این تهدیدات از سوی حزب‌الله همچنین به چندین فرآیند نگران‌کننده دیگر دامن می‌زند؛ از جمله افشای طرح نظامی مشترک ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی به منظور هماهنگی اقدامات علیه اسرائیل.

این مقام ارشد امنیتی همچنین گفت که «تلاش حزب‌الله با حمایت ایران و سوریه برای دست‌یابی به تسلیحات پیشرفته در عرصه دریایی» از جدیدترین ارزیابی‌های ارائه شده به یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل است.

به گفته او، این مساله در کنار تلاش آن‌ها برای دست‌یابی به موشک‌های زمین به هوا به منظور تهدید کشتی‌ها و هواپیماهای موشکی ارتش اسرائیل، نگران کننده است.

هفته گذشته نیز اطلاعاتی اختصاصی به ایران‌اینترنشنال رسید که نشان می‌دادند حمله موشکی اخیر به اسرائیل که از سوی شاخه نظامی سازمان حماس در لبنان انجام شده، با اطلاع حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی بوده و اسرائیل خود را برای جنگی نزدیک با حزب‌الله آماده می‌کند.

یکی از اهداف اصلی حزب‌الله، دست‌یابی به سامانه موشکی «هیخونت» ساخت روسیه واقع در سوریه است. موضوعی که قبلا از سوی ارتش اسرائیل افشا شده بود اما اکنون منابعی در سیستم دفاعی ادعا می‌کنند تغییرات سیاسی در خاورمیانه و نزدیک شدن ایران و روسیه ممکن است این امکان را فراهم کند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل در یک ماه گذشته ماموریت‌های دریایی خود را در ابعاد مختلف افزایش داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سورتی پروازها با هدف جمع‌آوری فعالیت‌های حزب‌الله در سطح دریا اشاره کرد.

این اتفاق در شرایطی است که نگرانی‌هایی درباره بروز حملات از راه دریا همچنان وجود دارد.

وب‌سایت والا نیوز نیز پیش از این به نقل از رکن اطلاعات ارتش اسرائیل گزارش داده بود جمهوری اسلامی پشت پرده تنش‌های امنیتی بین اسرائیل با حماس و سوریه در ماه رمضان جاری است.

به نوشته این منبع خبری، رکن اطلاعات ارتش اسرائیل در برآوردی که در اختیار دولت قرار داده، هشدار داده که اسرائیل باید در آینده نزدیک از هر گونه اقدام شدید و غیرمعمول علیه حماس و حزب‌الله خودداری کند تا آتش خشم مذهبی که می‌تواند موجب جنگی تمام عیار شود، فرو بنشیند.

رکن اطلاعات اعلام کرده که به نظر نمی‌رسد تنش‌های کنونی پس از ماه رمضان نیز فروکش کنند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه این کشور، جزییاتی از برنامه‌های تهران را در داخل و خارج مرز اسرائیل علیه امنیت این کشور منتشر کردند.

آمادگی در کشورهای همسایه برای جنگ احتمالی با اسرائیل و همچنین کشاندن تروریسم به خاک این کشور از جمله این برنامه‌هاست.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار با رییس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این کشور، جمهوری اسلامی را «مسوول ۹۵ درصد از تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل» دانست.