حمله اسرائیل به «انبار مهمات حزب‌الله لبنان» در نزدیکی شهر حمص سوری

،
رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که سه غیرنظامی بر اثر حملات موشکی اسرائیل در نزدیکی شهر حمص سوریه در اوایل روز شنبه زخمی شدند.

سانا خبرگزاری دولتی سوریه گفته در حمله هوایی اخیر اسرائیل «سه غیرنظامی زخمی شدند و یک پمپ بنزین غیرنظامی آتش گرفت و تعدادی کامیون‌ در آتش سوخت».

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، اسرائیل در اوایل بامداد به وقت محلی با تعدادی موشک از سمت شمال لبنان این حملات را انجام داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک ناظر مستقر در بریتانیا، گفته است که «موشک‌های اسرائیل انبار مهمات حزب‌الله لبنان را در فرودگاه نظامی دبعه در حومه استان حمص منهدم کردند».

بر اساس این گزارش کمتر از یک ماه پیش اسرائیل حملات مشابهی را به یک انبار حزب‌الله لبنان در منطقه فرودگاه دبعه انجام داد که در آن دو شبه‌نظامی طرفدار ایران کشته و پنج نظامی زخمی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنج روز پیش هم اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل مواضع متعلق به یک گروه طرفدار ایران را در جنوب سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان که تحت اشغال اسرائیل است گلوله باران کرد که دومین حمله از این دست در چند روز اخیر بوده است.

در طول بیش از یک دهه جنگ داخلی در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی به خاک روسیه انجام داده است.

هدف عمده این حملات نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و پیکارجویان حزب الله لبنان و همچنین مواضع ارتش سوریه بوده است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید به دعوت سوریه در این کشور «حضور مستشاری» دارد.

اسرائیل که به ندرت در مورد حملاتی که به سوریه انجام می‌دهد اظهار نظر می کند، بارها گفته است که به جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که ردپای خود را در این کشور جنگ زده گسترش دهد.