خانه / اخبار مهم روز / صدور کیفرخواست دادستانی تهران علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری بدلیل انتشار کاریکاتور رادان

صدور کیفرخواست دادستانی تهران علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری بدلیل انتشار کاریکاتور رادان

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که به دنبال ثبت شکایت «فراجا» از روزنامه «همشهری»، دادستانی تهران «قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست» مدیر مسئول این روزنامه را صادر کرده است.

روزنامه «همشهری»، یک‌شنبه، 10 اردیبهشت کاریکاتوری از احمدرضا رادان، فرمانده نیروهای انتظامی را در صفحه اول خود منتشر کرد که عنوان آن «تنهایی سردار» بود.انتشار این کاریکاتور از سوی مخالفان و منتقدان حکومت اقدامی عجیب توصیف شد و واکنش تند اصولگرایان را برانگیخت تا آنجا که دانیال معمار، سردبیر روزنامه همشهری درباره این اقدام مجبور به ارائه توضیحاتی مبهمی شد.

او در توضیح خود نوشت: «گزارش همشهری در حمایت از سردار رادان و کم کاری دیگر نهادها است. تنهایی سردار در شرایطی است که 25 نهاد دیگر مثل وزارت صمت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و غیره در حوزه مقابله با بی‌حجابی غایب هستند.»

در همین ارتباط خبرگزاری «فارس»، از قول علی صالحی، دادستان تهران گزارش داد که دادستانی همچنین «در پی اعمال و رفتار خارج از عرف و ارزش‌های اسلامی چند بازیگر سینما طی روزهای گذشته، تعدادی از این چهره‌ها را به دادسرا احضار» کرده است.این گزارش حاکی است طی هفته‌های گذشته کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام و طی روزهای اخیر هم افسانه بایگان، فاطمه معتمد آریا و رضا کیانیان به دادسرا احضار شده‌اند.

دادستان تهران همچنین تاکید کرد:«برخی از چهره‌های احضار شده تاکنون به مقام قضایی مراجعه نکرده‌اند و در صورتی که در مهلت قانونی در دادسرا حضور نیابند، جلب خواهند شد.»