خانه / اخبار مهم روز / ریاض حجاب: رژیم ایران بخش اصلی مشکل در سوریه است

ریاض حجاب: رژیم ایران بخش اصلی مشکل در سوریه است

ریاض حجاب

ریاض حجاب هماهنگ کننده هیات عالی مذاکرات در اپوزیسیون سوریه در گفتگو با الحیات گفت رژیم ایران بخش اصلی مشکل در سوریه است و نمی تواند تضمین کننده و یا ناظر بر آتش بس باشد.

وی افزود: شبه نظامیانی که رژیم ایران به سوریه آورده، دلیل اصلی وضعیتی است که به آن رسیده ایم. رژیم ایران حتی بعد از امضاء توافقنامه کاهش تنش، تجمع نیرو کرده و تنش را افزایش میدهد. آوردن تعداد زیادی از شبه نظامیان عراقی و افغانی و پاکستانی به سوریه، یک خطر بزرگ نه فقط برای سوریه بلکه برای کل منطقه است.
وی در باره ملاقاتهای هیات اپوزیسیون سوریه در پاریس گفت:‌استقبال رئیس جمهور جدید فرانسه از او، دو روز بعد از ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک پیام حمایت قوی برای اپوزیسیون دمکراتیک سوریه است.
این ملاقات پیامی روشن به مردم سوریه را به تصویر کشید که فرانسه همان مسیر خود را ادامه داده و از خواسته‌های مردم سوریه که به آزادی و انتقال از یک رژیم دیکتاتوری نظامی به یک کشور دمکراتیک مدنی چشم دوخته اند، حمایت میکند.
الحیات ۱۱ خرداد ۹۶

ریاض حجاب طی گفتگویی با العربیه نیز با اشاره به ملاقاتش با رییس جمهور فرانسه گفت: با پرزیدنت ماکرون در رابطه با افزایش تنش توسط رژیم سوریه و ایران در نقاط مختلف سوریه بویژه در مرزهای سوریه و عراق، بحث و گفتگو کردیم.
ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیات عالی مذاکرات در اپوزیسیون سوریه، افزود: اجلاسی که در ”ریاض“ با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، در پایان دادن به تروریسمی که رژیم ایران وارد سوریه کرده و خروج شبه نظامیان از سوریه و عراق سرعت خواهد بخشید. این اجلاسها پیامهای روشنی به رژیم ایران داده است که نمیتواند اعمال خرابکارانه در منطقه را ادامه دهد.