ارائه بزرگترین بسته کمکی آلمان به اوکراین شامل 30 تانک لئوپارد و 200 پهپاد


اوکراین ماه‌هاست متحدان اروپایی و همچنین ایالات متحده را زیر فشار قرار داده است تا قبل از ضدحمله برنامه‌ریزی‌ شده خود طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده، به جنگنده و مهمات دوربرد دست یابد

پس از تعامل توام با تردید آلمان در قبال اعطای کمک نظامی به اوکراین، به نظر می‌رسد برلین سرانجام، تصمیم قطعی خود را در این رابطه گرفته است.

آندری یرماک، مدیر دفتر رئیس جمهوری اوکراین شنبه 23 اردیبهشت اعلام کرد آلمان، بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش 2.7 میلیارد یورو (2.97 میلیارد دلار) را به کشورش ارائه خواهد کرد که شامل 30 تانک لئوپارد است.

200 پهپاد
یرماک شنبه در پستی در «تلگرام» نوشت که برلین همچنین، چهار سامانه پدافند هوایی «آیریس-تی»، 20 نفربر زرهی «ماردر»، 200 پهپاد شناسایی، 100 خودروی زرهی و مقدار زیادی مهمات در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

اوکراین ماه‌هاست متحدان اروپایی و ایالات متحده را زیر فشار قرار داده است تا قبل از ضدحمله برنامه‌ریزی‌ شده خود طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده، به جنگنده و مهمات دوربرد دست یابد.
آلمان در ابتدا تمایلی به ارسال تسلیحات سنگین برای نیروهای اوکراینی نداشت، زیرا نسبت به تشدید درگیری بیمناک بود به‌ویژه این که مسکو چندین بار در خصوص گسترش دخالت آلمان و غرب در جنگ روسیه و اوکراین هشدار داده بود.

با این حال برلین ژانویه گذشته ضمن موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین، تاکید کرد که با متحدان برای ارسال تعداد بیشتری از این تانک‌ها همکاری خواهد کرد.

این رویکرد پس از انتقادات داخلی و اروپایی در مورد نحوه تعامل دولت آلمان با پرونده اوکراین اتخاذ شد.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته، کشورهای اروپایی و واشینگتن میلیاردها دلار کمک نظامی به کی‌یف ارسال کرده، سربازان این کشور را آموزش داده و صدها تحریم را علیه مسکو اعمال کردند.