کشورهای عربی روابط با قطر را قطع کردند

صبح امروز اعلام شد که چهار کشور عربی مصر، عربستان، امارات متحده و بحرین روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، دولت بحرین، امروز- دوشنبه- قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کرد.

طبق این گزارش، منامه دولت قطر را به تلاش برای متزلزل کردن امنیت و ثبات در کشور بحرین، مداخله در امور آن، ادامه ایجاد تنش و تحریک‌های رسانه‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح، پشتیبانی مالی از گروه‌های مرتبط با طرف‌های خارجی برای ایجاد خرابکاری و هرج و مرج در بحرین، متهم کرده و اظهار داشته است که این اقدامات قطر نقض تمامی قطعنامه‌ها، منشورها و اصول قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

براین اساس، منامه به اعضای هیات دیپلماتیک قطری 48 ساعت مهلت داد خاک بحرین را ترک کنند.

بحرین همچنین حریم هوایی و دریایی خود را به روی قطر بست، و سفر شهروندان خود به قطر و یا اقامت در این کشور منع کرد.

روابط عربستان و قطر نیز بحرانی شد

پس از بحرین، عربستان نیز از قطع روابط خود با قطر خبر داد. به گزارش رویترز، عربستان سعودی ورود و یا عبور قطریها از این کشور را به دلایل امنیتی ممنوع اعلام کرد.

عربستان سعودی به قطری های مقیم این کشور همچنین مسافران 14 روز مهلت داد از خاک عربستان خارج شوند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی همچنین از پایان مشارکت قطر در عملیات مربوط به یمن خبر داد و تأکید کرد که این اقدامات به دلیل حمایت قطر از القاعده و داعش صورت گرفته است.

مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، اعلام کرد دولت قاهره روز دوشنبه از قطع روابط خود با قطر خبر داد و این کشور را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد.

مصر اعلام کرد برای حفظ امنیت ملی این کشور ، آسمان و بنادر خود را به روی همه وسایل حمل و نقل قطر بسته است.

امارات روابط خود را با قطر قطع کرد

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده اعلام کرد امارات روز دوشنبه روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به بی ثبات کردن امنیت منطقه متهم کرد.

امارات شهروندانش را از سفر به قطر یا اقامت در این کشور یا تردد از آن منع کرد.