خانه / اخبار مهم روز / لیبی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد

لیبی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد

 قطر- لیبی

دولت لیبی اعلام کرد برای همبستگی با “کشورهای برادر” و همچنین به دلیل “اهانت‌های مکرر” دولت قطر به کرامت ملت لیبی، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع می‌کند. لیبی ششمین کشور عربی است که روابط خود با قطر را قطع کرد.

محمد الدایری، وزیر امور خارجه حکومت موقت لیبی، روز دوشنبه 5 ژوئن 2017 در یک نشست خبری اعلام کرد کشورش برای همبستگی با پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، پادشاهی بحرین و جمهوری عربی مصر، روابط خود با قطر را قطع می‌کند.

الدایری افزود: «سابقه قطر در زمینه اهانت‌های مکرر این کشور به کرامت ملت لیبی پس از انقلاب 17 فوریه، باعث خشم گروه‌های گسترده‌ای از ملت لیبی شده است.»

وزیر امور خارجه لیبی در ادامه گفت: « به این دلیل لیبی به پادشاهی عربی سعودی، امارات، بحرین، یمن و مصر پیوست و همزمان با آنها و به دلیل حمایت قطر از دو سازمان تروریستی داعش و القاعده روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرد.»

پیش از این کشورهای پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، جمهوری عربی مصر، پادشاهی بحرین و جمهوری یمن، روابط خود را با دولت قطر قطع کرده بودند. کشورهای عربی همسایه قطر علاوه بر قطع روابط دیپلماتیک، مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را بستند.