مایک پنس معاون ترامپ در رقابت با او نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، چهارشنبه 17 خرداد نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد تا با ترامپ برای کسب عنوان نامزد جمهوری‌خواهان به رقابت بپردازد.

پنس، کارزار خود را همزمان در ایالت آیووا برگزار می‌کند تا بدین ترتیب وارد عرصه انتخاباتی مملو از نامزدهایی مانند ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا شود که برجسته‌ترین رقیب ترامپ به شمار می‌رود.او در یک ویدیوی تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: «امروز در پیشگاه خدا و خانواده‌ام، نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام می‌کنم.»

اعلام نامزدی پنس، دو روز پس از ارائه اسناد او به کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده مبنی بر ورود رسمی‌اش به عرصه رقابت‌ها، صورت گرفت.

پنس در توییتی به پیوست این فایل گفت: «من به مردم آمریکا ایمان دارم و مطمئن هستم که خداوند هنوز آمریکا را رها نکرده است.»او افزود: «با هم می‌توانیم این کشور را پس بگیریم، بهترین روزهای بزرگترین ملت روی زمین، در پیش است.»

پنس به عنوان معاون رئیس جمهوری پیشین طی چهار سال حضورش در کاخ سفید در کنار ترامپ ایستاد ولی در پی مخالفت با درخواست ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 به عنوان رئیس مجلس سنا، از سوی او طرد شد تا حدی که در حوادث کاپیتال، طرفداران ترامپ شعار اعدام پنس در این مکان را سردادند.

پنس یک روز پس از پیوستن کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی به رقابت‌های انتخاباتی، نامزدی خود را اعلام کرد.

نامزدهای جمهوری‌خواه، نیکی هیلی و آسا هاچینسون فرمانداران سابق را شامل می‌شوند، در حالی که انتظار می‌رود داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی، چهارشنبه آینده نامزدی خود را اعلام کند.

بر اساس نظرسنجی‌ها، ترامپ بسیار جلوتر از دیگر نامزدها است و اختلاف میان او و دی‌سانتیس نزدیک‌ترین رقیبش، بیش از 30 امتیاز است.

با این حال ترامپ در محاصره چندین تحقیق جنایی در رابطه با رفتار شخصی و عملکرد حرفه‌ای خود قرار دارد که تاکنون به طرح ده‌ها دادخواست علیه او در نیویورک انجامیده است.