زلنسکی آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه را اعلام کرد


رئیس جمهوری روسیه روز گذشته تاکید کرد که نیروهای کی‌یف نتوانستند اهداف خود از این ضد حمله را محقق سازند

موضوع ضدحمله اوکراین که قرار بود بهار گذشته عملیاتی شود، سرانجام شنبه 20 خرداد با انتشار خبری از زبان شخص رئیس جمهوری اوکراین روشن شد که با قطعیت، به شک و تردیدها در این خصوص خاتمه داد.

ولودیمیر زلنسکی، امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در کی‌یف اعلام کرد که ضد حمله عملا آغاز شده است، بدون این که جزئیات دیگری فاش سازد.

زلنسکی افزود که اطلاعات در این خصوص که ضد حمله هم‌اکنون در چه فازی است را هرگز فاش نخواهد کرد.

سخنان زلنسکی در واکنش به گفته‌های اخیر ولادیمیر پوتین، همتای روسی او، مبنی بر این که ضدحمله‌ای که اوکراین ماه‌ها تدارک دیده بود، عملا در جبهه آغاز شده است، بیان شد.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته تاکید کرد که نیروهای کی‌یف نتوانستند اهداف خود از این ضد حمله را «محقق سازند.»

او همچنین در ویدیویی که خبرنگار تلویزیون دولتی روسیه در «تلگرام» پخش کرد، افزود: «کاملاً می‌توانیم تأیید کنیم که این حمله با شواهدی مبنی بر استفاده از ذخایر استراتژیک، آغاز شد و نبردها 5 روز است که تداوم دارد، اما نیروهای اوکراینی در هیچ یک از میدان‌های نبرد به اهداف خود نرسیده‌اند.»

«برخورداری از توان هجومی»
پوتین همچنین تاکید کرد که «تمامی تلاش‌های ضدحمله‌ای که تاکنون آغاز شده، شکست خورده است، اما رژیم کی‌یف هنوز هم از قابلیت‌های تهاجمی برخوردار است و پاسخ روسیه بر این جمع‌بندی مبتنی خواهد بود.»

به گفته پوتین، زیان‌های اوکراین نسبت به روسیه، «3 به یک» است.

تشدید کازار بین‌المللی اوکراین
اوکراین از ماه‌ها پیش، کمپین‌های بین‌المللی خود را تشدید کرده است تا از متحدان غربی‌اش بخواهد با موشک‌های دوربرد بیشتر و همچنین جت‌های جنگنده‌ پیشرفته برای تدارک این حمله، از آن حمایت کنند.

بسیاری از کشورها، درخواست‌های اوکراین را برآورده کردند که در راس آنها ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی قرار دارند.