فرمانده کل ارتش لیبی:قطر تنها تهدیدی برای لیبی نیست، بلکه تهدیدی برای همه جهان عرب است.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی قطع روابط کشورهای عربی با دولت قطر را ” فرصتی بزرگ برای ملت قطر برای قیام و آزاد کردن کشور خود” توصیف کرد و تاکید کرد که دولت قطر باید تاوان حمایتش از تروریسم را بپردازد.

فرمانده کل ارتش لیبی با تاکید بر اینکه از قطع روابط کشورهای عربی با قطر تعجب نکرده است، گفت: «این اقدام باید سال‌ها پیش صورت می‌گرفت تا قطر تاوان حمایت مالی و تسلیحاتی‌اش از تروریسم و نادیده‌انگاری امنیت منطقه را بپردازد.»

ژنرال حفتر افزود: « امنیت ملی عربی به دلیل تامین مالی تروریسم از سوی قطر و همپیمانی این کشور با تروریست‌ها در معرض تهدید قرار گرفته است. قطر به همسایگان خلیجی خود بی‌احترامی کرده و دامنه بی‌احترامی‌های این کشور به لیبی نیز رسیده است.»

خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش لیبی در ادامه توضیح داد: «بارها به قطر درباره ارتباط مستقیمش با اخوان المسلمین، پیکارجویان لیبی، گروه انصار الشریعه و داعش در لیبی و همچنین تلاش مستمر برای ضربه زدن به ارتش لیبی و از بین بردن آن، هشدار دادیم و امروز مشخص شد که قطر تنها تهدیدی برای لیبی نیست، بلکه تهدیدی برای همه جهان عرب است. این شاید فرصتی بزرگ برای ملت قطر باشد که قیام کرده و کشور خود را آزاد کنند.»