سومین شب اعتراض‌های فرانسه؛ ۴۰ هزار افسر پلیس در سراسر کشور به حالت آماده‌باش درآمدند


در جریان سومین شب اعتراضات به کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، معترضان خودروها را آتش زده‌اند

اعتراضات در فرانسه به تیراندازی پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله‌ همچنان ادامه دارد. کالبد شکافی نشان داده است که «ناهل» با یک گلوله که از بازو و قفسه سینه‌اش عبور کرده، کشته شده است.

حوالی ظهر روز پنج‌شنبه در سومین روز اعتراضات به کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، ژرالد دارمنن، وزیر کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که امشب ۴۰ هزار افسر پلیس در سراسر فرانسه در حالت آماده باش خواهند بود. به گفته او روز گذشته تنها ۹ هزار پلیس آماده باش بودند اما با این حال وضعیت اضطراری اعلام نمی‌‌شود.

به گفته دارمنن دست‌کم ۱۸۰ نفر پس از اعتراضات دستگیر و در این درگیری‌ها ۱۷۰ افسر نیز مجروح شده‌اند.

اریک دوپونت مورتی، وزیر دادگستری فرانسه نیز جزئیاتی درباره خشونت‌هایی که در سراسر این کشور مشاهده شده ارائه کرد. او به خبرنگاران گفت که یک افسر پلیس «دیشب تقریبا زنده زنده در آتش سوخت. دوره حساسی است. یک کودک مرد؛ کودکان نباید بمیرند.»

او مردم را به «آرامش» دعوت کرد و گفت: «عدالت در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی اجرا نمی‌شود … هرکسی که به پلیس و دستگاه قضایی توهین کند، شریک معنوی هر اتفاقی است که می‌افتد.»

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه هم در سخنانی «شورش‌ها» را محکوم کرد. او گفت ابراز احساسات پس از مرگ ناهل ۱۷ ساله را درک می‌کند اما شورش‌ها را محکوم می‌کند.