«سوء استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده؟»؛ رابرت مالی نسبت به لغو مجوز امنیتی‌اش واکنش نشان داد


رابرت مالی، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور ایران به رسانه‌ها گفت که تحقیقات درباره مجوز امنیتی‌اش در حال انجام است و به همین دلیل در مرخصی اجباری به سر می‌برد.

او در مصاحبه با خبرنگاران از ارائه جزئیات ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت انتظار دارد تحقیقات به نحو مطلوبی پیش برود و موضوع به زودی حل شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد رابرت مالی «در مرخصی» است و آبرام پیلی به طور موقت وظایف او را بر عهده دارد.

تاکنون مقامات آمریکایی توضیح دقیقی درباره علت مرخصی آقای مالی ارائه نداده‌اند. با این وجود، یک مقام آمریکایی که خواسته است نامش فاش نشود، به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که مجوز امنیتی‌ رابرت مالی بدلیل «سوء استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده به حالت تعلیق درآمده است.»

وی افزود که آقای مالی برای مدتی پس از آغاز تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا در کار باقی ماند اما اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را نداشته است.
آنچه مقامات نمی خواهند افشا کنند این است که رابرت مالی ایران را از همه اطلاعات سری امریکا در رابطه با گفتگو ها مطلع میکرده به نظر مرسد تحقیقات اصلی در این رابطه است که آیا او علاوه بر رساندن اطلاعات سری به ایران. به آنها راه کار هم پیشنهاد میکرده یا خیر
سایت آفتابکاران