واشنگتن اگزمینر: طالبان بر خلاف وعده خود به میزبانی از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد


گزارش سازمان ملل متحد: طالبان ارتباطات خود را با شبکه القاعده و با اکثر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای حفظ کرده است.

پایگاه خبری «واشنگتن اگزمینر» در گزارشی نوشته طالبان به وعده‌ خود مبنی بر عدم میزبانی از گروه‌های تروریستی در افغانستان عمل نمی‌کند.

براساس این گزارش، به نقل از گزارش اخیر سازمان ملل متحد، طالبان ارتباطات خود را با شبکه القاعده و با اکثر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای حفظ کرده است.

در این گزارش آمده است که دو تن از اعضای شبکه القاعده به طور رسمی در دولت طالبان کار می‌کنند و تخمین زده می‌شود که 400 جنگجوی القاعده در جنوب و شرق افغانستان فعالیت دارند.

ناطق ملک‌زاده، روزنامه‌نگار افغان و مدافع حقوق بشر به واشنگتن اگزمینر گفت: «قتل‌های هدفمند در افغانستان همچنان ادامه دارد. آدم ربایی‌ها در پنجشیر و قتل کارمندان دولت سابق و متحدان غربی نیز همچنان ادامه دارد.»

براساس این گزارش، بی‌بی زهرا و حمیدالله بهلول از کارمندان امنیتی دولت سابق از جمله آخرین قربانیان انتقام جویی طالبان هستند. زهرا یک کارمند اداره امنیت ملی سابق افغانستان بود که هفته گذشته توسط طالبان از خانه اش ربوده شد و دو روز بعد جسدش پیدا شد.

بهلول قبل از تسلط طالبان برای یک شرکت آلمانی کار می‌کرد و به آلمان تخلیه شده بود. زمانی که طالبان پسر و برادرانش را دستگیر کردند، بهلول برای آزادی آنها به کابل بازگشت اما طالبان او را با تیرباران کشتند.

در این گزارش همچنین آمده است: «اگرچه این وضعیت هولناک ناشی از خروج فاجعه بار ایالات متحده از افغانستان است، اما دولت ایالات متحده از رسیدگی به ناکامی های خود اجتناب کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت خزانه داری حتی نتوانسته اند به سؤالات بازرس کل برای بازسازی افغانستان پاسخ دهند.»