ازسرگیری حملات روسیه با پهپادهای ساخت ایران علیه کی‌یف، پس از یک وقفه ۱۲ روزه

مقام‌های نظامی اوکراین گزارش دادند که روسیه پس از یک وقفه ۱۲ روزه، حملات پهپادی شبانه خود به کی‌یف و اطراف آن را از سر گرفت و سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین را فعال کرد.

نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که هشت فروند پهپاد شاهد ساخت ایران و سه فروند موشک کروز در این حملات با پدافند هوایی اوکراین سرنگون شدند.

سرهی پوپکو، افسری که ریاست اداره نظامی پایتخت اوکراین را بر عهده دارد، در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک حمله دیگر از سوی دشمن به کی‌یف.»

همچنین روسلان کراوچنکو، فرمانده نظامی منطقه کی‌یف در صفحه فیس‌بوک خود گزارش داد که سه خانه در نتیجه سقوط آوار هواپیمای بدون سرنشین در منطقه کی‌یف آسیب دیده و یک نفر مجروح شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از صدای انفجارهایی شبیه صدای برخورد سامانه‌های پدافند هوایی به اهدافی خبر داده است.

کی‌یف و اطراف آن و همچنین سایر بخش‌های مرکزی و شرقی اوکراین حدود یک ساعت در نیمه شب گذشته در معرض هشدار هوایی قرار گرفتند.

هنوز گزارش‌های تکمیلی از حملات شامگاه شنبه علیه اوکراین منتشر نشده است.

همزمان ستاد کل ارتش اوکراین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در سه منطقه در دونتسک ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در این منطقه، روسیه نیروهای خود را جمع‌آوری کرده و سعی در پیشروی داشته است.

ارتش اوکراین حومه سه شهر باخموت، لیمان و مارینکا را به عنوان نقاط اصلی درگیری‌ها اعلام کرد.

به گفته فرماندار اولکساندر پروکودین، در منطقه خرسون، پنج نفر از جمله یک کودک در روز جمعه و همچنین در حملات شبانه زخمی شدند.

در همین حال، در شمال غرب اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین، نشستی با فرماندهی ارشد نظامی این کشور و مقامات انرژی اتمی در یک نیروگاه هسته‌ای برگزار کرد تا درباره «امنیت مناطق شمالی و اقدامات برای تقویت آن‌ها» گفتگو کند.

این سفر زلنسکی، سفری نادر از سوی او به منطقه ای نسبتا دور از جنگ به شمار می‌رود.

این منطقه در نزدیکی مرز بلاروس است؛ جایی که رهبر شبه‌نظامیان واگنر روسیه پس از شورش ناکام اخیر خود به آنجا نقل مکان کرده‌ است.