جمهوری اسلامی پشت پرده پروژه‌ای موسوم به نقشه‌برداری در بوستون علیه اهداف یهودیان

یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزارت دادگستری ایالات متحده نوشت که به احتمال بسیار قوی، جمهوری اسلامی پشت پروژه‌ای موسوم به نقشه‌برداری در بوستون علیه اهداف یهودیان است.

به گفته جک برگمن، هدف از این کارزار کاشتن تخم اختلافات اجتماعی و تضعیف اعتماد به نهادهای آمریکایی ا‌ست.
یک سال پیش، گروهی ناشناس با راه‌اندازی یک وب‌سایت، نقشه دقیق ۴۹۷ مرکز مدنی، نظامی و امنیتی و همینطور دانشگاه‌ها و محل سکونت چند سیاستمدار را روی نقشه شهر بوستون در شرق آمریکا منتشر کردند و آن‌ها را حامیان «استعمار فلسطین، صهیونیست‌ها و متحدان آمریکا» در پروژه‌های استعماری نامیدند.

شبکه پرس‌تی‌وی متعلق به جمهوری اسلامی، بلافاصله پس از راه‌اندازی این وب‌سایت، یک مقاله در حمایت از این پروژه در وب‌سایتش منتشر کرد و یک برنامه ۳۰ دقیقه‌ای تلویزیونی هم به آن اختصاص داد.

شبکه المیادین هم این پروژه را ستود و مدعی شد که «صهیونیست‌ها» باید تاوان جنایت‌هایشان را بدهند.

یک گروه مطالعاتی، تحقیقی درباره این پروژه انجام داده و به این نتیجه رسیده که به احتمال بسیار زیاد جمهوری اسلامی از این پروژه تروریستی حمایت می‌کند.

در این تحقیق، نشانه‌گذاری سازمان‌های حامی یهودیان در نقشه بایکوت سراسری کسب و کارهای یهودی در دهه ۱۹۳۰ در آلمان نازی مقایسه شده که به هولوکاست و کشتار شش میلیون یهودی منجر شد.

تحلیل داده‌های سایت پروژه نقشه‌برداری نشان می‌دهد این گروه از سیستم جی‌ای‌اس برای طراحی نقشه استفاده کرده‌اند و جدای از ۴۹۷ مرکزی که در نقشه قابل مشاهده است، آدرس و تصاویر هزار و هشتصد مرکز دیگر هم بارگذاری شده است.

بلافاصله پس از راه‌اندازی وب‌سایت پروژه، ساعت ده و چهل و چهار دقیقه صبح همان روز، توییتر جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در بوستون، خبر آغاز به کار سایت را منتشر کرد.

جامعه عدالت مسلمانان هم از این اقدام حمایت کرد. جامعه عدالت مسلمانان، یگ گروه چپ‌گراست که با ایستادگی پلیس ماساچوست در قبال اسلام‌گرایی افراطی مقابله می‌کند.

دو هفته بعد صامدون، شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، بازنشر و حمایت از پروژه نقشه‌برداری را آغاز کرد.
همزمان گروه‌های نئونازی آمریکایی هم در شبکه‌های اجتماعی از پروژه نقشه‌برداری حمایت کردند.

اما این وب‌سایت در درون آمریکا هم حامیانی دارد. از جمله، کالا والش، فعال پروگرسیو در بوستون و عضو سوسیال دموکرات‌های آمریکا و نویسنده موندو وایس که اولین مصاحبه با یک عضو ناشناس پروژه نقشه‌برداری را منتشر کرد.

شبکه الجزیره در یک ویدیو کالا والش را یکی از اعضای پروژه نامید. او اگرچه این اتهام را رد کرده اما یکبار هنگام صحبت درباره پروژه نقشه‌برداری از لفظ ما استفاده کرده.

از طرف دیگر اشتباهات نگارشی مکرر در بخش عربی وب‌سایت پروژه، کارشناسان را به این نتیجه رسانده، این سایت متعلق به گروه‌های عربی نیست بلکه احتمالا یک گروه فارسی‌زبان هدایتش می‌کند.

شبکه فاکس نیوز، این وب‌سایت را لیست ترور جمهوری اسلامی در آمریکا نامیده است.

پیشتر، جومهوری اسلامی از طریق یک عضو سپاه پاسداران به نام شهرام پورصفی تلاش کرده بود جان بولتن، از مقام‌های سابق دولت آمریکا را ترور کند.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی با فرمان دونالد ترامپ، جمهوری اسلامی فهرستی از مقام‌های دولت پیشین آمریکا از جمله ترامپ و مایک پمپئو را منتشر کرده و مدعی است به دنبال کشتن ان‌هاست.