تغییر استراتژی اوکراین در ضدحمله علیه نیروهای روسیه


‏‎ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که روسیه تمام توان خود را برای منع ضدحمله نیروهای کی‌یف به کار گرفته است
اوکراین

روزنامه «واشینگتن پست» در گزارشی نوشت که استفاده از مین‌های روسیه، باعث شد نیروهای اوکراینی به جای حمله با تانک و خودروهای زرهی، با پای پیاده حرکت کنند که این امر موجب کندی در پیشروی آنها شده است.

استفاده گسترده از مین‌های ضد تانک و نفر
این گزارش از سربازان اوکراینی نقل می‌کند که زمان طولانی برای آماده‌سازی عملیات نظامی در جنوب و شرق کشور، به نیروهای روسیه فرصت کافی برای آمادگی داد، در این بازه زمانی، روسیه مین‌های ضدتانک و ضد نفر به صورت فزاینده در فاصله 3 تا 10 مایل از خطوط مقدم به کار گرفته است.

‏‎یکی از مقامات ارتش اوکراین افزود: «این تحولات کیف را وادار کرد تا استراتژی خود از حمله سریع با خودروهای زرهی و تانک به حرکت آهسته واحدها با پای پیاده تغییر دهد.»

‏‎آنها توضیح دادند که مین‌ها به یک مشکل بزرگ در نبرد نزدیک باخموت در شرق اوکراین تبدیل شده است.

تغییر استراتژی اوکراین
‏‎نکته قابل توجه این است که نیروهای روسی دارای پهپادهایی هستند که می‌توانند ببینند چه اتفاقی در حال رخ دادن و تحرک نیروهای اوکراینی را زیر نظر دارند و با تجهیزات مین‌یابی آنها را منهدم می‌کنند.

همه اینها استراتژی اوکراینی در ضد حمله مورد انتظار را تغییر داد، تا جایی که پرسنل مین‌یابی برای آغاز کار تا غروب منتظر می‌مانند تا در نور روز یا شب با استفاده از سیستم‌های دید در شب توسط سربازان روسی شناسایی و هدف قرار نگیرند.