دادستان لنگرود: با انتشاردهندگان فیلم حمله یک آخوند به زن روستایی برخورد جدی خواهد شد

در پی انتشار فیلمی از ضرب و شتم زنی روستایی در استان گیلان به دست یک آخوند، هاشم میرحسینی دادستان لنگرود اعلام کرد با افرادی که اقدام به فیلمبرداری و انتشار این فیلم کردند، «برخورد جدی خواهد شد».

بر اساس گزارش صداوسیمای جمهوری اسلامی، میرحسینی روز یکشنبه اول مرداد گفت: «دستگاه قضا با افرادی که اقدام به فیلمبرداری و انتشار تصاویر کردند برخورد جدی خواهد کرد.»

او افزود که مسئولان امنیتی در حال شناسایی انتشاردهندگان این فیلم هستند.

بر اساس ویدیو و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، آخوندی که بدون اجازه وارد ملک شخصی زنی اهل روستای ششلو از توابع لنگرود شده، در پاسخ به اعتراض این زن، حصار خانه‌اش را خراب کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

در پی انتشار این ویدیو، حمیدرضا سرخوش‌پور فرمانده انتظامی لنگرود گفت که این فرد «همسر برادرش» را به دلیل «اختلاف ملکی و تقسیم سهم‌الارث» هدف خشونت قرار داد.

این فرمانده نیروی انتظامی افزود: «مرد روحانی با از دست دادن کنترل خود به سمت همسر برادرش حمله‌ور شد.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود همچنین گفته که «دادستان بعنوان مدعی العموم برای بررسی ماجرا ورود کرد» و «با توجه به اینکه طرف درگیری یک روحانی است، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت استان ارسال شده و در حال بررسی است.»

انتشار فیلم کتک زدن زن به دست یک آخوند، واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

پیشتر نیز تعرض و مزاحمت بسیاری از آخوندها به زنان و دختران در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی برای اعمال حجاب اجباری، بازتاب گسترده‌ای به همراه داشته است.