قیمت دلار در ایران به مرز 50 هزار تومان رسید

اگر در شرایط کنونی دلار وارد کانال 50 هزار تومان بشود انتظارات افزایشی در بازار تقویت می‌شود و تقاضا برای خرید دلار در بازار افزایش می‌یابد.وبگاه «تجارت‌نیوز» گزارش داد که قیمت دلار در ایران، سه‌شنبه 10 مرداد به 49 هزار و 700 تومان رسید.

طبق این گزارش، قیمت دلار در معاملات فردایی در آستانه کانال 50 هزار تومان قرار گرفت و با قیمت 49 هزار و 900 تومان معامله شد.تجارت‌نیوز «مسدودبودن دارایی‌های ایران در دیگر کشورها» را از مهمترین دلایل گرانی دلار دانسته و افزوده است که «دولت ایران بارها وعده آزادسازی 7 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه‌شده در کره جنوبی را داده بود» اما حالا خبر رسیده که سئول «قصد آزادسازی منابع بلوکه‌شده را ندارد و کار به شکایت ایران» رسیده است.

بنا به گزارش تجارت‌نیوز، پس از سفر سلطان عمان به ایران نیز خبر رسید که 24 میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران در کشورهای مختلف آزاد می‌شود. اما به‌دلیل عدم وقوع این وعده‌ها، دلار مجددا روند افزایشی را در پیش گرفته است.

به گفته ناظران اقتصادی، دولت ایران در ماه‌های اخیر قیمت دلار را با خبر «آغاز مذاکرات هسته‌ای» پایین نگه داشته بود. اما دو ماه از سفر سلطان عمان به ایران گذشت و هیچ گشایشی هم در روند پرونده هسته‌ای رخ نداده است.تجارت‌نیوز همچنین آورده که احتمال نامزدی دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، بر افزایش قیمت دلار در ایران نیز تاثیر گذاشته است.

معامله‌گران دلار در ایران پیشتر اعلام کرده بودند که اگر دلار از مرز مقاومتی 49 هزار و 600 تومان عبور کند، می‌تواند وارد کانال قیمتی جدید شود. با افزایش امروز قیمت دلار، احتمال افزایش قیمت این ارز در روزهای آینده وجود دارد.

طبق گزارش تجارت‌نیوز، اگر در شرایط کنونی دلار وارد کانال 50 هزار تومان بشود، انتظارات افزایشی در بازار تقویت می‌شود و تقاضا برای خرید دلار در بازار افزایش می‌یابد.