مقام اتاق بازرگان: شرایط مشابه ۹۸ است، دولت احتمالا قیمت بنزین را افزایش می‌دهد

در حالی که با گذشت یک شبانه روز از «نشست شورای عالی انرژی به ریاست ابراهیم رئیسی برای بررسی وضع ناترازی انرژی در بخش گاز، بنزین، گازوئیل و برق» مقام‌های دولتی جزئیات این نشست را اعلام نکرده‌اند، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت که شرایط مشابه سال ۹۸ است و دولت «احتمالا قیمت بنزین را افزایش خواهد داد.» حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به تشابه وضعیت بنزین در سال ۹۸ و هفته‌های اخیر افزود که دولت در آن سال برای جبران کمبود درآمد خود اقدام به «افزایش سه برابری قیمت بنزین» کرد. از سوی دیگر اما سایت خبری وزارت نفت، شانا، از برگزاری «نشست شورای‌عالی انرژی» در عصر پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی و رئیس این شورا، خبر داد و افزود که موضوع این نشست «بحث و بررسی وضع ناترازی انرژی در بخش گاز، بنزین، گازوئیل و برق» است.
در این گزارش عنوان شده که در نشست شورای عالی انرژی «موضوع تامین مالی طرح‌های افزایش ظرفیت تولید حامل‌های انرژی و حکمرانی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی» نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
دستکم از روز شنبه ۲۱ مرداد ماه بسیاری از پمپ بنزین‌ها در تهران، کرج، شیراز، و دیگر کلانشهرهای ایران «تعطیل» شده یا با ازدحام و صف خودروها برای سوختگیری مواجه شده‌اند.
پس از این بود که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: «با افزایش مصرف بنزین، مجبور به اجرای طرح سقف سوختگیری شده‌ایم.»
محمد مخبر معاون اول ابراهیم رئیسی پنجشنبه به صراحت ازدحام و تشکیل صف خودروها در پمپ بنزین‌ها را تایید کرد و گفت که برای کاهش ازدحام دستور لغو سقف سوختگیری از شماری از پمپ بنزین‌های تهران صادر کرده است. پس از آن شرکت توزیع فراوردهای نفتی ایران اعلام کرد که «برخی رسانه‌ها از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور به اشتباه برداشت کرده بودند که رفع محدودیت در همه جایگاهای کشور اعمال خواهد شد اما منظور فقط ۱۵ جایگاه پر ازدحام تهران» بوده است. در این میان جواد اوجی، وزیر نفت، اما روز جمعه ازدحامو تشکیل صف خودروها در بسیاری از پمپ بنزین‌ها و تعطیلی شماری از آنها را از اساس انکار کرد و با اشاره به آنچه «آماده‌باش ۱۰۰ درصدی برای تأمین و توزیع پایدار سوخت» خواند، گفت: «کل چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه بنزین کشور فعال است و روال سوختگیری در سراسر ایران عادی است.» علاوه بر اظهارات روز جمعه ۲۷ مرداد ماه حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، پیشتر مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نیز روز شنبه ۲۱ مرداد با از «احتمال افزایش قیمت بنزین» خبر داده بود.