‘مسکو: شکست غربی‌ها در اوکراین حتمی است و برای مذاکره التماس خواهند کرد


مدودف در واکنش به اوضاع پیش‌آمده در پی ضدحمله اوکراین، تاکید کرد که روسیه باید دشمن را متوقف ساخته و سپس هجوم جدیدی را آغاز کند
روسیه

دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه ضمن تهدید علیه منافع کشورهای غربی، شکست آنها در اوکراین را «حتمی» دانست.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه شنبه 28 مرداد از مدودف نقل کرد که گفته حمایت غرب از اوکراین تا جایی ادامه خواهد یافت که برای منافع آنها ضرری نداشته باشد.

مدودف افزود:« تا مدتی دیگر، مقامات غربی تغییر خواهند کرد و نخبگان آنها خسته شده و برای انجام مذاکرات درباره اوکراین و متوقف کردن جنگ التماس خواهند کرد».

سرنگونی کامل
رئیس جمهوری سابق روسیه که به نزدیکی بسیار زیاد او به پوتین شناخته می‌شود همچنین بر ضرورت آغاز حمله‌ای جدید از سوی روسیه برای سرنگون کردن کامل نظام حکومتی حاکم بر کییف تاکید کرده است.

او در واکنش به وضعیت پیش‌آمده به‌دنبال ضدحمله اوکراین، ضمن انکار حاکمیت این کشور، تاکید کرد که روسیه باید دشمن را متوقف ساخته و سپس هجوم جدیدی را آغاز کند.

او همچنین هدف از حمله جدید کشورش را نه تنها آزادسازی خاک و محافظت از مردم بلکه تا سرنگونی کامل رژیم به گفته او «نازی» حاکم بر کییف عنوان کرد که به تعبیر او در کشور 404 (کشور اشتباه) رسوخ پیدا کرده است.

مدودف نیز با بیان این که ارتش روسیه از برتری نظامی در زمینه‌های «نیروی هوایی، نیروهای زرهی، تسلیحات نطقه‌زن و از حیث روحیه معنوی» برخوردار است تاکید کرد که روسیه اکنون به کشوری متفاوت نسبت به گذشته تبدیل شده و اوضاع اروپا نیز به گذشته «درخشان» آن باز نخواهد گشت.

وی درباره امکان بهبود روابط میان روسیه و اروپا تاکید کرد:« کسانی که کشته شدن شهروندان ما را نادیده گرفته‌اند خود تنها می‌توانند خواب بازگشت به «خانواده اروپایی دوست» را ببینند.

شایان ذکر است که نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در فوریه سال گذشته تاکنون همواره به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تهدید کرده است.