امارات: پیش از توقف حمایت قطر از تروریسم با این کشور گفت‌وگو صورت نمی‌گیرد

انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجی، شنبه 10 ژوئن تاکید کرد پیش از آن که قطر تغییر موضع داده و حمایتش را از تروریسم متوقف کند، با این کشور گفت‌وگویی صورت نخواهد گرفت.

انور قرقاش در چند توئیت افزود اصل بحران کنونی، پشتیبانی قطر از تروریسم است.

قرقاش ادامه داد که با تغییر سیاست قطر به سود ثبات، بحران حل خواهد شد او خاطر نشان کرد که سیاست‌های منطقه‌ای قطر ، به تندروی، آشوب و خشونت انجامید.

این مقام مسئول اماراتی افزود که مواضع دوگانه قطر و حمایتش از تروریسم، باعث به وجود آمدن فجایع منطقه شده است. او تاکید کد که دیپلماسی، تنها راه حل بحران کنونی با قطر است.

هفته گذشته 7 کشور از جمله سعودی، امارات، بحرین و مصر در قطع روابط خود با قطر مطرح شد. هر کدام از این کشورها هم بیانیه‌ای در تشریح دلیل اقدامشان صادر کردند. همه بیانیه‌ها بر سر نقش قطر در پشتیبانی از تروریسم و دخالت‌هایش در امور داخلی دیگران، متفق القول بودند.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه قطر در مسکو: خواهان روابط حسنه با ایران هستیم

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر شنبه 10 ژوئن پس از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد که کشورش خواهان روابط حسنه با ایران است.

به گزارش العربیه، این مقام مسئول قطری با اشاره به بحران روابط این کشور با دیگر کشورهای عربی افزود اتهام‌هایی که به کشورش زده شده و خواسته‌های مطرح شده از آن، همچنان مبهم است.

از سویی وزیر امور خارجه روسیه متعهد شد که مسکو، تمام تلاش خود را برای حل بحران میان قطر و شماری از کشورهای خلیجی و عربی، به کار خواهد بست.

لاوروف افزود که روسیه با اکثر کشورهایی که طرف‌های این بحران هستند، در تماس است تا هرچه در توان دارد، به گونه‌ای که به سود طرف‌ها باشد، به کار بندد.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر تاکید کرده بود که کشورش بر حل و فصل بحران از راه‌های سیاسی، دیپلماتیک و گفت‌وگو، تاکید دارد.

یک سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) پنجشنبه گفته بود که پوتین، قصد دیدار با وزیر امور خارجه قطر در جریان سفرش به مسکو را ندارد.

سفر وزیر امور خارجه قطر به مسکو چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که 7 کشور از جمله سعودی، امارات، بحرین و مصر در قطع روابط خود با قطر مطرح شد. هر کدام از این کشورها هم بیانیه‌ای در تشریح دلیل اقدامشان صادر کردند. همه بیانیه‌ها بر سر نقش قطر در پشتیبانی از تروریسم و دخالت‌هایش در امور داخلی دیگران، متفق القول بودند.