وزیر دفاع آمریکا از پیشروی ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه خبر داد

به‌رغم پیش‌بینی‌های اطلاعاتی مبهم قبلی که حاکی از طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین بوده و عدم پیشروی در ضدحمله اوکراین اشاره داشت، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا طی اظهاراتی تاکید کرد که ضدحمله اوکراین به‌طور مداوم در حال احراز پیشرفت است.

وزیر دفاع آمریکا، سه‌شنبه 28 شهریور، در افتتاحیه نشست گروه تماس برای دفاع در اوکراین، که در پایگاه رامشتاین آلمان، برگزار شد، گفت: «ضدحمله‌ای که کییف آغاز کرد به پیشروی خود ادامه می‌دهد.»

لوید آستین، در این باره تاکید کرد که نیروهای ارتش اوکراین شروع به نفوذ به خطوط بسیار مستحکم ارتش روسیه کردند.

«تانک‌های آبرامز»
آستین در ادامه با بیان‌ این‌که «کییف به زودی تانک‌های آبرامز را دریافت خواهد کرد»، گفت: «خوشحالم که اعلام کنم تانک‌های(M1) آبرامز، که ایالات متحده به تهیه آن‌ها متعهد شده بود به زودی وارد اوکراین می‌شود.»

شایان ذکر است که اظهارات خوش‌بینانه امروز آستین، تا حدی با اظهارات بدبینانه چند روز پیش ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در تضاد است.

مارک میلی، که در پایان ماه جاری از سمت خود کنار می‌رود، معتقد بود که بعید است جنگ روسیه و اوکراین به زودی به پایان برسد، چرا که پیروزی برای کییف «زمان بسیار طولانی» خواهد داشت.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، همچنین با ارزیابی شرایط اعلام کرد که پیروزی اوکراین با ضدحمله کنونی، محقق نخواهد شد.

ارتش اوکراین از ابتدای تابستان سال جاری ضدحمله خود را برای بیرون راندن نیروهای روسیه از مناطق تحت اشغال در جنوب و شرق اوکراین آغاز کرد، اما به‌رغم تلاش‌ها تاکنون در برخی از شهرها نتایج بسیار کمی کسب کرده است.