محکوم شدن عاتکه رجبی آموزگار معترض ایرانی به زندان

کانون صنفی معلمان ایران پیشتر گزارش داد که خانم رجبی، فعال صنفی فرهنگیان در تایباد، توسط قاضی شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به تحمل ۲ ماه حبس تعزیری و چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.
کمپین حقوق بشر نوشت که خانم رجبی در اوج اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در سال گذشته با انتشار ویدئویی که در آن از مقام‌ها می‌خواست دست از خشونت علیه معترضان بردارند «شهامت زیادی» به خرج داد.

این سازمان نوشت: «او بهای سنگینی برای این اقدام پرداخت، کارش را از دست داد، و حالا دادگاه تجدید نظر براساس اتهامات بی‌اساس حکم شش ماه زندان او را تایید کرده است.»

«ما این بی‌عدالتی را شدیدا محکوم می‌کنیم و با عاتکه و همه کسانی که شجاعانه صدای خود را برای جامعه‌ای عادلانه‌تر بلند کردند اعلام همبستگی می‌کنیم.»

خانم رجبی معلم دبستان ابوذر واقع در یکی از روستاهای مشهد، روز پانزدهم دی ماه سال گذشته، به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از آموزش و پرورش استان خراسان اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری حقوق بشری هرانا خانم رجبی روز ۱۹ اردیبهشت درحالی که برای شرکت در تجمع اعتراضی معلمان در مشهد از منزل خارج شده بود توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. او روز ۲۴ اردیبهشت با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات او ۳۰ مرداد ماه در شعبه هفتم دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.