چهارمین هفته حملات اسرائیل؛ افزایش شمار کشته‌شدگان در غزه به بیش از 9500 نفر


منابع بهداشتی فلسطین اعلام کردند که اغلب کشته‌شدگان کودکان و زنان هستند
جنگ شدید و حملات اسرائیل علیه نوار غزه که به ویرانی گسترده این شهر و آواره شدن بیش از 1.4 میلیون نفر از خانه‌های خود منجر شد، وارد چهارمین هفته خود شد.

در همین حال مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکشنبه 14 آبان از بمباران محیط اطراف بیمارستان «اندونزی» که محل پناه بردن هزاران خانواده فلسطینی است، خبر داد.

60 درصد ساختمان‌های غزه آسیب دیده است
منابع فلسطینی می‌گویند حدود یک چهارم میلیون واحد مسکونی پس از گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز درگیری و تشدید تنش‌ها بین حماس و اسرائیل آسیب دید.

این تعداد از ساختمان‌های آسیب دیده در غزه حدود 60 درصد از کل واحدهای مسکونی این شهر را تشکیل می‌دهد.

همزمان منابع بهداشتی در غزه اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان فلسطینی به بیش از 9500 نفر رسید که بیشتر آنها کودکان و زنان بودند.

طی این چهار هفته اسرائیل در حملات و بمباران‌های هوایی، موشکی و توپخانه‌ای خود «علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان» را نیز هدف قرار داد.

یک مقام‌ آمریکایی به خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که بین 350 تا 400 هزار نفر همچنان در شمال نوار غزه جایی که درگیری‌ها و بمباران‌های اسرائیل متمرکز و در حال تشدید است، باقی مانده‌اند.

بمبارن اطراف بیمارستان «اندونزی» در غزه
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده‌های اسرائیلی امروز، اطراف بیمارستان «اندونزی» در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شنبه شب نیز اسرائیل اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن 37 نفر کشته شدند.

این وزارت با اعلام اینکه اکثر قربانیان «کودکان و زنان» بودند، افزود که بمباران مستقیماً خانه‌ها مسکونی را هدف قرار داده است.

نوار غزه با 362 کیلومتر مربع مساحت و 2.4 میلیون نفر جمعیت، از 9 اکتبر که اسرائیل آب، برق و مواد غذایی خود را قطع کرد، تحت محاصره کامل قرار گرفت.

نوار غزه پیش از درگیری‌های 7 اکتبر برای مدتی نزدیک به 17 سال در معرض محاصره اسرائیل بوده است.