تیراندازی به دو مدرسه یهودی در مونترال؛ نخست وزیر کانادا خشونت‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز پنجشنبه ۱۸ آبان تیراندازی به دو مدرسه یهودی در مونترال و درگیری بین دانشجویان در دانشگاهی در همان شهر در اواخر روز چهارشنبه را محکوم کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

پلیس کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی حادثه تیراندازی شبانه به دو مدرسه یهودی در مونترال است.

رسانه‌های محلی می‌گویند، این دو مدرسه بامداد پنجشنبه گزارش دادند که به درب ورودی‌شان شلیک شده است.

از سویی سی‌بی‌سی نیوز گزارش داد که در درگیری خشونت‌آمیز بین دانشجویان طرفدار دو طرف جنگ اسرائیل در غزه در دانشگاه کنکوردیا تعدادی زخمی و بازداشت شدند.

جاستین ترودو روز پنجشنبه به خبرنگاران در منطقه مونترال گفت: «من درک می‌کنم که مردم به شدت از آنچه می‌بینند در آنجا اتفاق می‌افتد ناراحت باشند.»

نخست وزیر کانادا تصریح کرد: «خشونت، نفرت، یهودستیزی، اسلام‌هراسی و صحنه‌هایی مانند آنچه که در دانشگاه کنکوردیا شاهد بودیم یا تیراندازی شبانه به مدارس یهودی – همه اینها غیرقابل قبول است.»

پلیس کانادا گزارش داده است که در تورنتو حملات با انگیزه نفرت علیه یهودیان و مسلمانان طی سه هفته پس از حمله حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر ماه، افزایش شدید داشته است. حماس از سوی آمریکا و اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

اسرائیل می‌گوید که حمله نیروهای حماس حدود ۱۴۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۴۰ نفر نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

مقامات بهداشتی فلسطینی در غزه نیز می‌گویند حملات اسرائیل به نوار غزه از اواسط مهر ماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.